Wpis z mikrobloga

Mam takie pytanie prawno-techniczne: pracuję jako programista na umowie zlecenie. Od nowego roku chciałbym przejść na działalność i nadal wykonywać pracę na rzecz tego samego podmiotu. Interesuje mnie ryczałt 12% i ulga na start jako, że to moja pierwsza działalność.

Czytam, że jednym z warunków przy uldze na start jest:

nie wykonuje jej na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub w poprzednim roku kalendarzowym wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej działalności gospodarczej


Analogicznie dla ryczałtu 12%:

Ryczałt dla programisty nie będzie możliwy, jeśli zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym uzyska on w prowadzonej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.


Niby na wiki stoi jasno, że:

Stosunek pracy nie zostaje nawiązany w przypadku umów cywilnoprawnych (w tym: umowa zlecenie)


Natomiast chciałbym wiedzieć jak wygląda to w praktyce, np. czy urzędy mimo to nie będą robić pod górkę. Może niepotrzebnie się tym przejmuję?

#prawo #podatki #praca #pracait
  • 8
  • Odpowiedz
wykop może wyrażać opinie na każdy temat


@rejend: Te opinie zamykają się w ramach zamkniętego wykopowego ekosystemu, a w sprawach księgowych mogłyby być wiążące w realnym świecie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Problem w tym, że to Ty byś ponosił za nie odpowiedzialność, więc moim zdaniem w takich sprawach lecieć od razu do fachowców, niż próbować szukać rozwiązania w internecie
  • Odpowiedz