Wpis z mikrobloga

tldr:


Bateria w moim Mi 9 trzymała coraz gorzej - przy wyjęciu telefonu na dworze w zimny dzień potrafiła zjechać z 40% do 0% w 2 minuty. Najpierw chciałem ją wymienić na własną rękę, ale poczytałem, że ludzie wysyłają telefony do CCS (Cyfrowe Centrum Serwisowe SA), a oni robią naprawy gwarancyjne xiaomi za darmo. Sprawdziłem więc kiedy kupowałem telefon i okazało się, że zostało mi jakoś koło 7 dni gwarancji. Długo się nie zastanawiając zamówiłem kuriera przez ich stronę i wysłałem do nich telefon (z ładowarką, bo podobno przy problemach z baterią trzeba im też ją wysłać, a przynajmniej tak tutaj wyczytałem).

06.10 - otrzymuje maila z informacją, że telefon dotarł do serwisu i pytaniem czy tylna klapka była już wcześniej pęknięta - odpisuję, ze tak
07.10 - otrzymuję maila z kosztorysem wymiany klapki (116,64 klapka + 70 robocizna) i informacją, że jeśli nie zgodzę się na wymiane to nie jest możliwe wykonanie dalszych czynności serwisowych i naprawa gwarancyjna wymiany baterii
08.10 - dzwonię na infolinię, żeby zapytać skąd 70zł za robociznę, skoro w ramach wymiany baterii i tak trzeba tę klapkę zdjąć i założyć z powrotem, dowiaduję się, że to jest naprawa pogwarancyjna i oni nie mogą usunąć kosztu usługi, pani na infolinii próbuje mi wmówić, że ktoś najpierw wymieni klapkę, żeby później ktoś znów mógł ją zdjąć i sprawdzać baterię xD No, ale cóż zrobić, zgadzam się, wymieniajcie
9.10 - otrzymuję maila z informacją, że czas naprawy może ulec wydłużeniu, bo czekają na dostawę części (bateria) od producenta
20.10 - otrzymuję maila z informacją, że producent baterii nie ma i proponuje mi bezpłatną wymianę urządzenia na model Mi 10T 8/128, zgadzam się

I gdyby historia tutaj się zakończyła to byłoby super, ale nie xD

20.10 - otrzymuję maila od dhla o nadaniu przesyłki - super, patrzę dokładniej, a tam "Kwota pobrania wynosi 186,64zł", czyli chcą mnie skasować za usługę, którą nawet nie wiem czy wykonali. A może przyślą mi z powrotem też stary telefon z wymienioną klapką?
21.10 - dzwonię na infolinię, pytam czy razem z nowym telefonem wyślą też stary, pani mówi, że nie. Pytam zatem skąd 186,64 do zapłaty skoro tamtego telefonu już nie zobaczę na oczy. "Przez to, że zgodził się pan na naprawę pogwarancyjną (wymiana klapki) technik mógł kontynuować czynności serwisowe i stwierdzić niesprawność elementu (bateria) w ramach naprawy gwarancyjnej. Złożyliśmy zamówienie na baterię u producenta, lecz producent stwierdził, że części nie posiada, więc zaproponował wymianę na nowy model telefonu." To nie mogliście najpierw zapytać producenta czy ma w ogóle baterie do tego modelu na stanie? Lepiej mnie było orżnąć na 186,64? Nowej części zapewne nie użyli, bo kto by zakładał nową klapkę na telefon, który idzie do śmieci? Wymiany klapki też nie dokończyli, bo i po co.
21.10 - chwilę po rozmowie z infolinią odebrałem nowy telefon płącąc kurierowi 186,64. Pewnie gdybym miał jakiś porządny zastępczy (a nie ledwo chodzący redmi 4X) na czas naprawy to bym go nie odebrał i dalej wykłócał się o to 186,64zł.

Jakieś pomysły jak ugryźć temat i odzyskać kasę?

#xiaomi #telefony #mi9 #ccsonline #ccs
  • 22
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ptasiek2: telefon dostałem od producenta, a nie od serwisu. Serwis orżnął mnie na bezsensownej naprawie, która pewnie i tak się nie odbyła, bo telefon poszedł do śmieci (w sumie ciekawe co się z tym telefonem teraz stanie, czy mają obowiązek odesłać do producenta czy będą sobie z niego części wyciągać na swoje naprawy niegwarancyjne), a oni zostali i z częścią i pieniędzmi za usługę, której nie było.
@psposki: w x-komie, ale w ccs sprawdzają czy telefon jest na gwarancji po numerze imei z tego co czytałem, nawet chyba ktoś kto z ali zamawiał wysyłał do nich na gwarancyjną. Najlepiej zadzwonić/napisać podając imei i zapytać czy jeszcze się łapiesz.
2 lata gwarancji miałem. Jak odsyłałem to jakoś 7 dni do końca było.
@matekkkk: przecież gwarancja na baterie wynosi 6 miesięcy nie 2 lata (jak na cały telefon), więc ta naprawa nie mogłaby nawet być gwarancyjna, biorąc pod uwagę co ci zaoferowali, to był uczciwy deal.
@matekkkk: ja nie wiem jakiego strzelili babola, ale taka informacja widnieje w karcie gwarancyjnej, a przynajmniej powinna. Żaden producent (choć nie upieram się, może jest jakiś chlubny wyjątek) nie daje na baterie gwarancji tak długiej jak gwarancja na samo urządzenie. Zazwyczaj jest to 3-6 miesięcy.
@Hexados: nawet na stronie x-komu z którego kupowałem jest info o 2 letniej gwarancji producenta, nie ma żadnej wzmianki na temat baterii.
Ale rzeczywiście na stronie mi global jest napisane "Except otherwise provided by applicable law, the warranty lasts and is provided for one (1) year for host unit, six (6) months for removable battery and charger, one (1) year for irremovable battery, three (3) months for Earphone if applicable from
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@zielenbordowa: raczej nie mają już części (a przynajmniej baterii), a naprawę zrealizować muszą, więc proponują wymianę całego urządzenia (a, że mi9 już też nie mają to dają wyższy model)
@matekkkk: będę na dniach wysyłał do nich Mi 9T Pro, ciekawe czy mają do niego baterię, a jeśli nie to co zaproponują ( ͡° ʖ̯ ͡°) A ładowarkę odzyskałeś od nich? Bo będę wysyłał też z ładowarką oryginalną, ale problem jest taki że mam długi, nieoryginalny ale według mnie lepszy kabel od Ugreen i nie chcę go stracić.