Wpis z mikrobloga

Panowie i panie, rozkładam ręce. Co może wprowadzać koło w takie wibracje, że podczas jazdy mam wrażenie, że zaraz auto się rozpadnie?
Najlepsze jest to, że pewnego dnia ściągnąłem koło, założyłem nic nie robiąc i w bardzo znacznym wibracje się zmniejszyły. Dotykałem tylko tarczy, klocków, żeby sprawdzić luzy i stabilne fest.

Teraz przełożyłem u wulkanizatora koła z wyważeniem przód/tył i nawrót. Mówię sobie - krzywa felga - zmieniam koła ponownie i dalej ten sam problem.

Zmienione całe kolumny mcphersona (2 razy XD), tarcze, klocki nowe. Zrobiona geometria. Nowe opony na alusach wg zaleceń producenta.

NIE CHCĘ SIĘ ZAMIENIAĆ W TYCH LUDZI KTÓRZY PISZĄ NA FORACH JAK WYMIENIAJĄ PÓŁ AUTA I DALEJ JEST PROBLEM XDD

Może ktoś miał podobny problem? Mam zamiar wymienić piastę, a następnie przegub wewnętrzny. A później chyba auto...

#motoryzacja #opel #vectrac #mechanikasamochodowa
  • 26
@Kanzen u mnie po sprawdzeniu wielu rzeczy bez wymiany bo ja nie z tych i WIELOKROTNYM sprawdzeniu kół (na drugim komplecie też wibrowało ale mniej to myślałem że rozmiar felgi masa nieresorowana)
trzeci wulkanizator spojrzał i powiedział felga krzywa
kurtyna
Jak się przyczepić to wyczuwalne przy 80-90. Ale najbardziej 110-140. Więcej nie miałem okazji jechać.


@Kanzen: miałem tak, powyżej 140 uspokoiły się, opony miały guzy
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@n_____S: @kimunyest95: @franek_w: Pewnie tak zrobię, bo mało co zostało do roboty.

@Strigiformesman: Ciężko stwierdzić, bo na co dzień nie jeżdżę w tych zakresach prędkości. W tamtym czasie robiłem hamulce i amorki, amorki już wykluczyłem, a z hamulcami to tylko krzywa piasta przychodzi mi do głowy. Ale podczas hamowania nic nie wali...

Wibruje niezależnie czy hamuje, czy mam wciśnięte sprzęgło.

@AlezWieje: Właśnie też wyczytałem gdzieś o tych
@Kanzen: tak jak koledzy wyżej - sprawdź bicie piast- od czoła i po średnicy centrującej. Zobacz te pierscienie centrujące czy w ogole są, no chyba że to felgi dedykowane do modelu to powinny mieć odpowiednią średnicę centrowania. Jak masz suwmiarkę to zmierz zamek na piaście i otwór w feldze - powinny być takie same. Piszesz że opony nowe ale trafiłem kiedyś 'marketówki' z pękniętym drutem i własnie był bąbel. Rzucało mi
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SpinThyWork: Lewe koło wibruje, zmieniłem tylko koła przód tył bo opony kierunkowe, ale zamienić stronami na chwilę może nie zrobi krzywdy(?) Wibracje dalej takie same.

Możliwe że coś świszczy, ale musiałbym się bardziej wsłuchać. Opony Goodyear i nie powinny być uszkodzone, wulkanizator twierdzi że w idealnym stanie. Pewnie zauważyłby uszkodzenie.

Auto oddaje do warsztatu.

Jak kupiłem auto to na tym samym kole były wibracje przy hamowaniu, z tego powodu zmieniłem hamulce.