Wpis z mikrobloga

@krzaqx: Ziomek z ovh dodał taki wpis na twittera:

W ostatnich dniach znacząco wzrosła intensywność ataków DDoS. Postanowiliśmy zwiększyć naszą zdolność przetwarzania DDoS poprzez dodanie nowej infrastruktury w naszym DC VH (US-EST). Błędna konfiguracja routera spowodowała awarię sieci.
@krzaqx: właśnie najlepszy:
1. poniedziałek - największy ruch w godzinach porannych w EU
2. wtorek - nadal niezły ruch w ecomerce
3. czwartek - wysoki ruch przedweekendowy
4. piątek - niski ruch, ale jak pójdzie fuckup to weekend zmarnowany
5. weekend - odpada z oczywistych względów

Środa może Tobie wydaje się być głupia, ale to najbezpieczniejszy termin i kompromis kiedy można sobie pozwolić na ten godzinny downtime. My na przykład mamy
@krzaqx: zalezy dla kogo. My mamy kilka usług które musza działać 7 dni w tygodniu 24h na dobę to czy coś nie działa dzis czy w nocy z soboty na niedziele jest bez znaczenia bo problem jest taki sam.
Nie wszystko sie opiera bezpośrednio o użytkowników korzystających w danym momencie z efektów pracy maszyn. W naszym przypadku brak dostepności dla uzytkowników przez godzine czy dwie jest mniejszym problemem niz to że
weekend - odpada z oczywistych względów


@kamillus: Zależy od branży. W sumie ja robię wszystkie maintainence w weekend, bo wtedy ruch jest niewielki. Takie najbardziej krytyczne w nocy z soboty na niedzielę.

W sumie dziwi mnie czemu ludzie mają taki opór do robienia takich rzeczy w weekend. Na to samo wyjdzie jeśli weźmie się parę dni wolnego w tygodniu za weekend, a można zrobić wszystko (oraz ewentualnego rollbacka w razie problemów)
@kamillus: To prawda, raczej robię przy systemach do obsługi klienta biznesowego i wymiany danych między firmami, więc w sobotę nie ma prawie nic, w niedziele kompletnie nie ma nic. Ludzie "z zewnątrz" tam nie wchodzą, bo nie mają po co.
Nie rozumiem dlaczego robią maintenance w środku tygodnia w godzinach porannych.. Ktoś mi to moze wytłumaczyć? Przecież to jest totalny paraliż dla firm które opierają się na OVH..

#ovh


@krzaqx: ojtam ojtam... Toż to mały drobiazg w porównaniu z tym, jak pewnego pięknego dnia, późnym popołudniem w piątek, ktoś coś #!$%@?ł i niemal wszystkie hostingi na OVH zostały zastąpione przypadkowo jakąś stroną porno xD
Helpdesk działał wtedy poniedziałek-piątek 9:00-17:00. W poniedziałek