Wpis z mikrobloga

Czołem Rowerowe Świry,
Bardzo intensywnie rozglądam się za gravelem dla siebie - na typ jazdy, którą uprawiam, będzie idealny.
Moje wymagania to:
-50 (lub więcej) ząbków na zębatce z przodu
-hamulce tarczowe
-karbonowy widelec
Budżet: 6000 zł
Po poszukiwania wybór zawężyłem do dwóch modeli:KROSS ESKER 2.0 oraz TRIBAN RC520.

Który z nich to lepszy wybór? Widzę, że Triban ma lepsze przerzutki, a jak pozostałe komponenty?
Czy możecie może polecić jakieś inne modele?Stronę Unibike i Romet już przejrzałem, nie mają graveli z 50 ząbkami na korbowodzie.
#kolarstwo #gravel #rower #rowery #decathlon
  • 13
@Rydzyk102: no teraz mam już Krossa Pulso i nie chcę zmieniać na coś, co ma taką samą zębatkę. Chce 50 ząbków, a nie kupić nowy, nawet ponad budżet i z miejsca wydać kasę na zmianę trybów. To 6k to już mój max.
@jrider:

Zwróć uwagę na jedną rzecz - rowery które wymieniasz nie mają tarczowek hydraulicznych. Mają mechaniki. Ten Kross pulso ma hydrauliki. Jeśli zależy ci na naprawdę dobrych hamulcach to przesiada z hydrauliki na mechaniki będzie rozczarowująca.
@bibsz: @Jabco Dzięki koledzy, ale ja mam starego Pulso jeszcze na V-brake’ach :D Ale przecież RC520 ma hybrydowe tarczowki, czyli jest tłoczek hydrauliczny, nic to nie pomaga? To nie jest pełna hydraulika, ale chyba dużo lepiej niż pełna mechanika, co nie?
@jrider: akurat hybrydowych niż używałem więc nie powiem. Generalnie z tą mechanika da się żyć. To nie jest jakaś tragedia ale żaden też wyps. Hydraulika jest po prostu wyraźnie lepsza.
Gdybym miał kupować gravela za 6k to bym na mechanikę nawet nie patrzył. W tej cenie oczywiście nie ma zbyt wielu graveli z hydraulika ale coś znaleźć można
Chyba że kupisz za 4 a 2 będziesz miał na upgrade ;)
@jrider: tez nie mialem kontaktu z hybrydowymi hamulcami, ale wydaje mi sie, ze lepiej beda sie sprawowac niz sama mechanika i tak jak kolega wyzej napisal, nie jest tak ze mechanika to syf i nie warto tego brac pod uwage. wszystko ma swoje plusy i minusy. hydraulika jest drozsza, ciezsza w serwisie ale za to lepsza w modulacji hamowania i wieksza sila(choc mialem doczynienia z hydraulika ktora gorzej hamowala niz tanie
@jrider: Mam tego Tribana i za bardzo nie mam porównania bo nie jeździłem na pełnej hydraulice ale złego słowa nie mogę powiedzieć. W zasadzie nie mam pojęcia jak miało by hamować lepiej.