Wpis z mikrobloga

@dociekliwyobserwator: Z tego co czytam to nowsze zetec i duratec są zrobione z plasteliny, więc mają problem z gazem. Zdziwiło mnie to, bo mój parch nastukał na gazie pewnie tyle samo kilometrów co na benzynie i nic sie nie dzieje, z tym że to stary zetec w escorcie. U ojca w Probe też nie ma żadnych nieciekawych objawów instalacji lpg, a tam siedzi mazdowski FS.
No, a ile km przejechałeś na LPG? Z tego co mówią fora to te silniki nie specjalnie nadają się do gazu ze względu na ich budowę. To jest coś w stylu jak obecne jednostki VW 1.2 np: w Golfie. Nie specjalnie nadają się do gazu i koniec kropka. A 1.6 VW w Golfie 3 nadaje się super.
@dociekliwyobserwator: Licznik zeruje się co 99kkm, więc nie wiem ile dokładnie przejechał. Za mojej "kadencji" ponad 30kkm, przez poprzednich 6 lat ile mógł przejechać, 60 tysięcy, 70? Można liczyć, że 100kkm nastukał na gazie. Na forach mówią różne rzeczy, nie jest to dla mnie żaden wyznacznik.
Ale piszesz o samochodzie swojego ojca (który jest lekko 20 letni i ma lekko inaczej zbudowany silnik w stosunku do współczesnych), czy o swoim mondeo? Który to jest rocznik?

W każdym razie masz problem. Ja aktualnie mam Fiata Punto 1.1 99 rok w gazie śmiga idealnie, ale jak będę chciał zakupić 2 auto to sprawdzę w necie czy się dobrze gazują. Toyoty, Fordy, niektóre VW nie lubią gazu, bo mają delikatne zawory
Zobacz co klient pisze na forum: "Chodzi o to, że Focusy mają silniki Black Top z czarną pokrywą zaworów i z mechaniczną regulacją luzu zaworowego. A w Mondeo pierwszej generacji przed liftingiem (lata 1993-1996) i w sporej części Mondeo I po liftingu (po roku 1996) są silniki Silver Top ze srebrną pokrywą i z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego. I Zetec w Mondeo nie sprawia jakiś szczególnych problemów, ale Focus już tak. Przecież
@dociekliwyobserwator: Ale przecież napisałem, że ja mam Escorta a ojciec ma Probe II, nigdzie nie wspominałem o Mondeo. Mój jest rocznik '95 a ojca '94. Gazu nie zakładałem, kupiłem już z założoną instalacją II gen. Kolektor seryjny metalowy (plastik montowano w późniejszych rocznikach) a w puszce od dolotu siedzi gwizdek. Nie mam emulatora, wszystko jest maksymalnie prostackie i wedle forumowych faktów i mitów powinno spieprzyć się już dawno temu, a tak
@dociekliwyobserwator: Wiesz, każdy kij ma dwa końce. Z jednej strony na forach straszą, że zeteki tragicznie przyjmują gaz, z drugiej strony masz tematy w których goście piszą że zagazowane jednostki mają spory przebieg i nadal działają bez problemów. Tych zagazowanych jest sporo i przede wszystkim więcej jeżdżą niż stoją u mechanika, a przecież nie ma statystyk w ilu egzemplarzach po założeniu gazu wysrał się silnik. Jedyny ford po 2000 którego zakup