Wpis z mikrobloga

O własnie bo zapomniałem sie podzielić moim odkryciem,
testowałem sobie grę na roznych ustawieniach, normalnie gram na wysokich tych automatycznych ale niepokoiła mnie wysoka temperatura na karcie graficznej 72stopnie C
I ilośc fpsow skakała z 40 do 50
Odkryciem bylo dla mnie jak kolosalny wplyw ma zmiana rozdzielczosci wystarczy zmienić rozdzielczosc z 1920 x 1080 px na 1600x900 i temperatura karty graficznej momentalnie spadła do 46stopni i fpsy ustabilizowaly sie na 50+ bylem niezle zaskoczony że az taką roznice to zrobi

#cyberpunk2077
  • 154
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cin123654: Gry tworzy się pod aktualny sprzęt. Jeśli twórcy za mocno odlecieli z wodotryskami w materiałach promocyjnych, to jasne, że musieli zrobić downgrade. Zwłaszcza jeśli nie umieli ogarnąć optymalizacji. Konsole magicznie nie obniżyły swojej wydajności, żeby wd1 źle chodził. Analogicznie z cyberem
  • Odpowiedz
@cin123654: no karta nvidii ktora wyszla 1.5 roku pozniej jest szybsza o 20FPS, no odkrycie roku, tylko 50FPS ma, tutaj pytanie czy ta karta byla s---------a czy optymalizacja gry byla?
  • Odpowiedz
@Bartex16: Dałem ci test gry na premierę ! na sprzęcie który aktualnie był na rynku. PC robiły 60 fps w FHD, konsole ledwo 30 ( i to tylko na NAJPOTEŻNIEJSZEJ konsoli wtedy na rynku PS4 ), PS3 ledwo 20+ robiło.

radeon 7950 to ciut lepsza grafika niż jest w PS4 - ta sama z-----a arch, ze bardzo słabą Teselacją.
  • Odpowiedz
@cin123654: sama moc nic nie znaczy, po drodze jest jeszcze optymalizacja pod sprzet, a co powiesz na te wykresy co dales? gdzie tam masz stale 60FPS ktore niby pc robi z palcem w dupie?
  • Odpowiedz
@Bartex16: 1. Test w miejscu graficznym najbardziej ubijającym
2. 1920x1080 / Ultra / MSAA x4 / HBAO+ - Test z MSAA na 4 co ubija każdą grafikę, zjedz do x2 i masz 20 fps więcej.
3. Wersja konsolowa tej gry to Ultra LOW :D
  • Odpowiedz
Zrozum, że ubisofty, ea i inne sidiprojekty nie robią tego nikomu na złość, tylko po prostu nie mają wyboru. Nie mogą wydać gry tylko na high-end PC. Po prostu jest to niemożliwe do sfinansowania.
  • Odpowiedz
MSAA 4x


@Bartex16: MSAA (Multisampling Anti-Aliasing)
To rozwiązanie popularne i do tej pory stosowane w grach. W porównaniu do FSAA różni się kilkoma rzeczami. Po pierwsze, obraz generowany jest w wyższej rozdzielczości niż wyświetlana. Po drugie, wykrywa krawędzie obiektów i tylko je rozmazuje. Polepsza to efekt końcowy i ma mniejszy wpływ na wydajność, chociaż trzeba zaznaczyć, że nadal ma spory wpływ na liczbę wyświetlanych klatek.

ustawienie 4X - gra renderowana
  • Odpowiedz