Wpis z mikrobloga

Od jakiegoś czasu tworzę grę mobilną, taki rpg typu s&f ale luźnie czerpiący z zasad d&d.
Będę opisywał tworzenie jej na tagu #rykosdev

Jak widać po poglądowym zdjęciu gra nie przeszła jeszcze etapu projektowania UI ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli masz ciekawe pomysły na nowe funkcje w grze lub zmianę już istniejących, z chęcią się z nimi zapoznam.
Jeśli chodzi o aktualny stan to:

Chodzenie na misje ma swój twist gdzie gracz będzie mógł napotkać złożony event w stylu d&d, i gdzie jego wybory, statystyki i szczęście (rzut kostką d20) będą otwierały mu możliwości zdobycia lepszych nagród czy łatwiejszego ukończenia misji.

Misje dzielą się na kilka pomniejszych elementów, przykładowo raid gdzie gracz spotka znacznie trudniejsze wyzwania ale również znacząca lepszy loot.

Statystyki są standardowymi statystykami z d&d, ale będę jeszcze musiał je ściślej zaprojektować żeby miały one sens nawet dla dłuższej rozgrywki i nie pozwalały graczowi wychodzić nawet z najgorszych eventów bo prof bonus > wymagany rzut

#gamedev #gry #mobilne #android #programista15k
Pobierz rykos - Od jakiegoś czasu tworzę grę mobilną, taki rpg typu s&f ale luźnie czerpiący ...
źródło: comment_1629993929NW8PCgmWricJjdAyfq5rq7.jpg
  • 9
ale również znacząca lepszy loot


@rykos: Dodaj do tego #!$%@? bonusy i randomowe efekty, serio. Loot i zbieractwo to jest jeden z ważniejszych elementów tego typu gier, więc nudny loot, w stylu "ten sam miecz, ale plus czy do obrażeń" to jest tragedia, na dłuższą metę.

Czytaj - serio, dodaj #!$%@? efekty, z niewielką szansą że "wypadną". Miecz, który ma ileś tam procent szans że po trafieniu we wroga transmutuje
@mnik1: Aktywne atrybuty to dobry pomysł, procentowa szansa na jakiś fajny efekt podczas walki albo przedmiot który jest dobry ale próbuje cię sabotować na eventach. Specjalne przedmioty które są wstanie komentować poczynania gracza też mogą być ciekawą odskocznią od rozgrywki a są dosyć łatwe do zaimplementowania. Specjalne efekty zrobię na pewno a gadające przedmioty maja mniejszy priorytet ale też raczej znajdą się w grze. Dzięki za dobre pomysły (
@Silvanesti: Nie myślałem jeszcze nad monetyzacją gry ale nie planuje p2w, najpewniej będą to udogodnienia rozgrywki. Ale będę je projektował kiedy gra będzie gotowa, bo budowanie gry wokół monetyzacji to nie jest dobry pomysł. nie jestem ubisoftem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mnik1: @rykos: no i z lootem są różne drogi. Np. w poe masz coś takiego, ze są takie egzotyczne przedmioty z unikalnymi cechami, są fajne do zbierania i niektóre są wybitne. Ale nie zawsze są najlepsze - po prostu dają możliwość tworzenia unikalnego buildu. Tym sposobem masz pewną misję szukania takiego konkretnego egzotyka, ale nie są najlepsze przez to nie jest tak, ze "ubieraj zawsze ten o największej egzotyczności", co