Wpis z mikrobloga

Cześć! Na początku grudnia będę odbierać klucze od nowego mieszkania, zastanawiam się jak podejść do tematu sieci, do mieszkania jest pociągnięty światłowód, jakiś tam kabel od neta wychodzi tutaj (na zdjęciu oznaczone czerwonym krzyżykiem. I tyle, 1 kabel na całe mieszkanie w którym jest parter, 1 piętro i 2 piętro. Chciałbym mieć to wszystko zrobione porządnie dlatego zastanawiam się czy czy nie zrobić np. routera na 1 piętrze oraz jakiegoś access pointa lub generalnie rozwiązanie które zagwarantuje mi również dobry zasięg na 2 piętrze. Na pewno chciałbym mieć też pociągnięte kable i do laptopa w dwóch pokojach na 2 piętrze wpinać się bezpośrednio do laptopa. Jestem programistą, jako tako na sieciach się nie znam ale nie raz robiło się jakies projekty z IoT na studiach więc generalnie powinienem sobie poradzić z konfiguracją takiej sieci z użyciem google'a. Co polecacie? Wziąć kogoś i poprosić o wykucie w ścianach i poprowadzenie kabli do poszczególnych miejsc i konfigurację samemu? Jeśli tak to jakie kable miałbym ciągnąć? Zwykły RJ-45? Prawdopodobnie potrzebowałbym jakiegoś switcha bo do każdego pokoju ciągnąłbym 2x kable (kwestia bezpieczeństwa gdyby z jednym coś się stało). Może ktoś wspomoże swoją wiedzą i doświadczeniem :>

#sieci #internet #wifi
  • 8
w którym jest parter, 1 piętro i 2 piętro.


@RuXeR: masz trochę ciężki design tego mieszkania bo masz grube ściany w połowie piętra i ciężko oszacować czy 1 AP się przebije i ogarnie całe piętro. Na pewno potrzebujesz conajmniej 3 po jednym na każde piętro więc jak byś kupił te 3 i po prostu byle jak skonfigrował by zaczął rozrzucać jakąś sięć i wtedy byś sobie go powiedzmy w miarę na
P.S Jak ten pokój "komunikacja" jest wolny to polecam kupienie sobie jakiejś małej szafy rack gdzie wszystkie routery switche itd ładnie upchasz.


Myślałem też o czymś takim i pewnie zdecyduję się na coś.