Wpis z mikrobloga

Hej, w wolnym czasie próbuję sobie programować w pythonie i react, ostatnio zacząłem wysyłać pierwsze cv żeby wybadać grunt czy będę miał jakikolwiek odzew będąc z zupełnie innej branży i ku mojemu zdziwnieniu dostałem pierwsze zaproszenie na rozmowę. No i tutaj pojawiają się małę schody :)
Jeżeli chodzi o moje umiejętności to zdaję sobie sprawę, że jestem bardzo początkujący, ale głównie staram się rozwijać swoje projekty, które są w miarę praktyczne i coś robią - ale niestety są one pisane w znacznej mierze na 'chłopski rozum' bez stosowania wzorców projektowych itd. Takie podejście, spowodowało, że mam bardzo małą wiedzę jeżeli chodzi o algorytmy i wszystkie inne rzeczy których studenci uczą się na pierwszych semestrach.

No i tutaj moje pytanie, jak bardzo istotna jest algorytmika, wzorce projektowe i zagadnienia bardziej teoretyczne jak np złożoność obliczeniowa przy aplikowaniu na stanowisko juniorskie?

#pracait, #python, #programowanie
  • 10
  • Odpowiedz
@pythonista_hobbysta: myślę że algorytmika jest bardzo istotna, często na takiej rozmowie po prostu dostajesz jakieś zadanie algorytmiczne do rozwiązania w jakimś czasie, zdarzają się pytania o złożoność obliczeniową. Co do wzorcy - wydaje mi się że nie, przynajmniej ja podczas swojej przygody z rozmowami na juniora/staż się z takim pytaniem nie spotkałem.
  • Odpowiedz
No i tutaj moje pytanie, jak bardzo istotna jest algorytmika, wzorce projektowe i zagadnienia bardziej teoretyczne jak np złożoność obliczeniowa przy aplikowaniu na stanowisko juniorskie?

bardzo

Rynek juniorski jest teraz przesycony więc bierze się (czyt bierzemy) osoby które dobrze ogarniają teorie - bo praktyki ich nauczymy.

Chyba ze masz ambicje pracowac przy tasmowym klepaniu stron www, byle co byle jak, ale to raczej jquery + php sie przyda
  • Odpowiedz