Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #opony
Mam pytanko, posiadam niemieckiej produkcji cud technologiczny jakim jest Seat Leon II 105KM. Przez kilka lat używałem chińskich głośnych opon. Poza tym że były głośne to trochę śliskie mi się wydawały. ABS na suchym asfalcie itp. Auto było podsterowne. Teraz założyłem DUNLOP maxx sport RT 2 205/45/17 no i pojechałem sprawdzić. No i teraz przód klei dość mocno ale auto jest nadsterowne. To możliwe, że nagle się zmieniło? Gdzie szukać winnego. Jak operować ciśnieniem w oponach, żeby wyrównać zachowanie auta w zakrętach. Ciśnienie teraz to 2.6 przód i 2.6 tył
  • 22
@klark: @Vhredny: ciśnienie może i mam źle dobrane ale nie wiem czy wiecie że producent zawsze zaleca opony balony które są wygodne do jazdy. Ale nie wyglądają. Przecież nie jedno auto jeździ z 18 lub 19 calowymi felgami żeby lepiej wyglądało. Nie róbcie z tego jakiegoś „wieśtuningu” mormalny zabieg. Który nie pogarsza a polepsza właściwości jezdne i prowadzenie auta. Szybsza reakcja na skręcanie kierownicą, pływanie na zakrętach, lepsza przyczepność podczas
@stanley88: nikt nie broni założyć większego rozmiaru felg ale zachowując zalecany rozmiar opon, masz 3% różnicy w średnicy koła co już jest niedopuszczalne i systemy mogą nawet zaczynać wariować
@klark: O ciśnienie było właśnie to pytanie. Jak nim zniwelować te różnice między osiami. To że producent zaleca to jeszcze nie znaczy, że nie można założyć innych, zachowując nadal dobre właściwość jezdne. To tylko zalecenie producenta a nie nakaz. Rozumiem, że uważasz, że opona 195/65/15R będzie miała lepsze właściwości jezdne niż 205/45/17
@stanley88: spuść powietrze z tyłu i tyle, jeśli uważasz że to wina opon
ogólnie to dość niezwykłe że tył ci leci w hatchbacku z turbodieslem z przodu i napędem z przodu
@Pangia: No właśnie dziwne bo wcześniej leciał przód jak to w tego typu autach. Choć nie powiem, w porównaniu do poprzednich opon to teraz jest niebo a ziemia. Auto klei się super, ale te uślizg tyłu jest trochę bardziej niebezpieczny bo zostawia mało czasu na reakcje. Znowu w internatach piszą, żeby spuścić z przodu co spowoduje słabsza przyczepność przodu i wyrównanie tej przyczepności.
@stanley88: no skoro tył ci ucieka to chyba ma słabszą przyczepność? jak spuścisz z przodu to zrobisz flaka i teoretycznie będziesz miał większą powierzchnię przylegania do nawierzchni więc tym mocniej będzie szedł do przodu w zakrętach (tym bardziej że z przodu masz dużo większą masę)
@stanley88: jak masz kompresor pod zapalniczkę to znajdź sobie jakis Krety odcinek z szeroka jezdnia i próbom różnych ciśnień. Jesli przod ci sie mocno klei to znaczy ze tam jest Ok, wiec kombinuj z przodem. Jakiekolwiek obniżanie przyczepności z przodu to Przeciez głupota. Wczesniej miales super #!$%@? opony i po prostu przod zaczynał uciekać zanim tyl miał okazje to zrobic.

Kiedy ci ten tyl ucieka? Jak robisz nagły skręt Jakbys omijał
@stanley88: nawet nie wiem od czego zacząć, bo dawno nie widziałem w jednym wątku tyle niedomówień, mitów i przekłamań

Oczywiście można stosować niefabryczne rozmiary felg i opon, zupełnie tak samo jak stosuje się choćby amortyzatory o zupełnie innych parametrach niż fabryczne, czy sprężyny

Za to w-a-r-t-o trzymać się mniej więcej fabrycznej średnicy koła (felgi+opony) tak aby prędkościomierz nie kłamał, systemy sobie radziły jak powinny i nic nie tarło. Wszystko z głową
Jak operować ciśnieniem w oponach, żeby wyrównać zachowanie auta w zakrętach

@stanley88: otwórz klapkę wlewu paliwa albo na słupku i tam masz podane ile masz napompować opony. VAGi są nadsterowne ze swojej natury - silnik mocno z przodu i masz diesla.

DUNLOP maxx sport RT 2 205/45/17

do tego rozmiar opon trochę nie do końca, Leon powinien jeździć na 225/45/17, te co masz są oponami o niższym profilu. Do tego skoro