Wpis z mikrobloga

@xMasiehx: forumowi eksperci to Ci powiedzą że łańcuch wymieniają razem z olejem, a olej co miesiąc. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zmieniasz tak jak zaleca producent, (czyli zazwyczaj 200-300k), jak się boisz to możesz co 150. Poza tym jak masz mocno wyciągnięty łańcuch, to zaczyna mocno hałasować (zwłaszcza przy odpalaniu), mogą falować obroty, albo auto wyrzuci np błąd napinacza, albo błąd synchronizacji faz rozrządu.
@xMasiehx: W mojej poprzedniej mazdzie 3 BK 1.6 2005 benzyna łańcuch miał 300kkm minimalnej wytrzymałości. Sprzedałem przy 265kkm i nic się nie tłukło ale przy 160kkm chciano mnie naciągnąć w warsztacie że łańcuch niby luźny. Pojechałem do innego warsztatu i usłyszałem "dupy nie zawracać jak nie hałasuje a jak zacznie to jeszcze pojeździ z kilka kkm tylko się zacznie coraz bardziej tłuc".
rozrząd wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta samochodu


@HPCC1A9F: @szyna352, @brh77603, @ZielonyArbuz A jak producent jak np. BMW nie przewiduje wymiany ale rozrząd rozlatuje się po 200tys. km jak w przypadku silników N47 (i wielu innych)?

@biskup2k: Wlasnie o to mi chodzi. Wiele producentow nie podaje absolutnie zadnych informacji. Niewiem czy wogole jest taka opcja w ASO jak np. Sprawdzanie lancucha,jego stanu etc.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xMasiehx: zależy, generalnie raczej jak zacznie grzechotać na zimno ale są i wadliwe konstrukcje jak trzycylindrowe 1.2 htp/mpi gdzie konstrukcja jest po prostu wadliwa. Najlepiej pogooglować, bo przy takich wadliwych konstrukcjach znajdziesz przy ilu ludziom przeskoczył ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@xMasiehx: zażyczyć sobie można sprawdzenie łańcucha w ASO i to zrobią,

zwykle nie ma po prostu w harmonogramie jakiegoś konkretnego interwału jego wymiany,
dopiero jak przeskoczy to sprawdzą, że faktycznie był rozciągnięty i spowodował usterkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

@SpalaczBenzyny: Rozumiem,ze taka przyjemnosc sprawdzenia zepewne wiaze sie ze sporymi kosztami jako,ze silnik trzeba wybebeszyc? Czy sie myle?
@xMasiehx
1.Producenci z reguły nie podają przebiegu dla wymiany rozrządu na łańcuchu.
2.Jeżeli taki łańcuch się rozciągnął, lub ślizgi są zużyte słuchać to w pracy silnika.
3. Jeżeli chcesz skontrolować taki rozrządu należy zdemontować pokrywy/osłony rozrządu i sprawdzić naciąg łańcucha i zużycie/wytarcie ślizgów.
4. Dźwięk i ewentualny błąd czujnika położenia wałka to jedyna możliwość wykrycia przed przeskoczeniem łańcucha uszkodzenia takiego rozrządu.
@xMasiehx: jak zacznie hałasować, chyba że dany silnik jest znany z tego że łańcuch w nim potrafi się zerwać
w niemal wszystkich przypadkach jednak w najgorszym razie wyciągnie się do stopnia w którym zacznie mieć problemy z odpalaniem czy równą pracą ale nadal będzie w stanie jeździć i po wymianie będzie sprawny
niektóre silniki mają jakiś tam zalecany interwał wymiany, np. 2.0 dci, jeśli mnie pamięć nie myli, ma taki ustalony
@xMasiehx to zależy od konkretnego modelu silnika. W niektórych mimo że czas eksploatacji łańcucha jest przewidziany na dłuższy czas mogą zdarzać się awarie bo np łańcuch jest cienki. Mechanicy przeważnie wiedzą gdzie warto wymienić dla świętego spokoju a gdzie nie ma takiej konieczności.
Zależy też czy ewentualną awaria łańcuszka niesie za sobą uszkodzenie innych elementów silnika.
Nikt nie Mówi też o czasie pracy silnika na postoju a to te się liczy do