Wpis z mikrobloga

Pamiętacie te głosy obrońców cyberpunka że katastrofalny stan gry na starej generacji to nie wina deweloperów tylko przestarzałych konsol? Pomijam fakt że twierdzenie iż gra była robiona pod nową generację jest po prostu niemożliwe ale jest mnóstwo innych dowodów empirycznych że to chyba jednak nie jest problem konsol tylko gry. Zacznijmy od tego że jest sporo gier działających i wyglądających lepiej niż cyberpunk. Magia? Ostatecznym argumentem jest jednak stan gry na nowej generacji. Śmiech na sali. Gra często łapie zadyszkę i spada do 40 klatek co jest irytujące bo dzieje się to nagle szczególnie jeżdżąc po bardziej zatłoczonych miejscówkach. Najgorszy jest jednak efekt doczytywania się obiektów. To są dopiero jaja. Ultraszybki dysk SSD, nowoczesna technologia przegrywają w starciu z kodem cyberpunka. Postacie i samochody materializują się na naszych oczach szczególnie po szybkim ruchu kamery. Jednak największy problem sprawia szybka jazda. Po patchu 1,2. to katastrofa. Doczytywania na naszych oczach dotyczy nie tylko małych elementów dekoracyjnych ale np bilbordów budynków czy samej drogi. Słyszałem że ponoć da radę w ten sposób ,, prześcignąć" doczytywania i runąć w nicość. Mi się to nie udało ale nie mam jeszcze najszybszego pojazdu w grze więc wszystko przede mną.
#cyberpunk2077 #ps4 #xboxone #ps5 #xboxseriesx
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@revinPL:

Pamiętacie te głosy obrońców cyberpunka że katastrofalny stan gry na starej generacji to nie wina deweloperów tylko przestarzałych konsol?


Zacne fikoly w obronie wielkiej polskiej firmy strzelac trzeba bylo xD Jakos RDR2 i mnostwo innych gier moglo wygladac i dzialac pieknie i na ps4 i na xbox one, tylko cedep stworzyl arcydzielo ktoremu nie podolaly, szkoda ze cin usunal konto, zaraz by nam wyjasnil na przykladzie bledow w AC
  • Odpowiedz
@revinPL: Wersja na nowe konsole działa słabo, bo jest w wstecznej kompatybilności, a porównywanie RDR2 do Cyberpunka jest moim zdaniem nie na miejscu, CP jest c-----o zrobiony pod względem technicznym, ale w Cyberpunku masz wielkie zbite miasto, a w RDR2 łąki i lasy, już nie wspominając o tym, że w Saint Denis też FPS potrafią spaść poniżej 30 xd
  • Odpowiedz
@Nihas: Eh ale skoro jest we wstecznej to docelową platformą były stare konsole. Czemu więc gra na nich jest niegrywalna? A wRDR 2 masz milion razy bardziej zaawansowany system policji i npc. Do tego spadki są sporadyczne tylko przy bardzo intensywnej akcji
  • Odpowiedz
@revinPL: po prostu tam chyba nie było żadnej wizji. Jakby mogli to by wydali grę na PS4.5, bo ani to dobrze nie zostało zrobione pod old geny ani dobrze pod nowe. Może trzeba było się skupić na jednej platformie a nie wypuścić bubla ja wszystkie.
  • Odpowiedz
@Dante27: Racja. Tak samo wiele razy podkreślałem, że taki stan gry to nie wina konsoli, a producentów i nie potrafią do dziś załatać tego co wyszło z grą na świat. No ale jak to się mówi wielkim fan boyom nie przemówisz do łba, bo oni oprócz gier CDPR innych gier tak dobrych nie znają ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
Gra przeszła upgrade graficzne po demie z 2018 roku, dostała lepsze tekatury, obsługę RT, nowy silnik gry i zdziwienie że konsole z 2013 roku z bebechami PC z lat 2008- 2010 źle obslugują grę. Jeszcze instaliwane na dyskach HDD o wydajności 80 mega /s. GTA, RDR2, F4, wiedzmin 3 już w 2015- 2016 dawał spadki na konsolach do 20 fps. Silnik CP ma duże wymagania co widać po PC że potrzeba dobrego
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cin123654: skąd taki pomysł aby grę studia BlooberTeam przyrównywać do wyroczni jaką wydajność mają konsole? Poczekaj na gry od ludzi którzy mają budżet i zaplecze do stworzenia dobrego kodu, najpierw pewnie uderzą studia wewnętrzne. Bo nikt mi nie wmówi że BlooberTeam dałby radę stworzyć gry takie jak God of War czy Gears 5 w takiej samej jakości technicznej. BlooberTeam i ich The Medium to nie ta liga.
  • Odpowiedz
ale skoro jest we wstecznej to docelową platformą były stare konsole. Czemu więc gra na nich jest niegrywalna?


@revinPL: gra jest na nich niegrywalna, bo konsole są za słabe do umiejętności optymalizacji twórców xD jednocześnie mapa jest bardzo rozbudowana i szczegółowa, więc nie ma co się dziwić, że nie wyszło
  • Odpowiedz
no właśnie DLSS to jedna z lepszych technologii ktorej też brakuje konsolom i AMD. Zauważ że praktycznie wiekszość nowych gier już to obsluguje


@cin123654: więc nie ma się co przepychać o technologiach tylko trzeba czekać na tą technologię microsoftu - DirectML ale generalnie i tak będą z tym jaja bo podobno w nowym xboxie jest uczenie maszynowe a w nowym plejstejszyn nie ma więc hgw co to będzie
  • Odpowiedz
@Exenex: mowimy o wydajnosci, czemu stare konsole nie mają 4k30. Bo są technologicznie stare, oferują wydajność PC z lat 2008- 2010 wiec co się dziwisz. Mamy 2021 rok, technologia idzie do przodu
  • Odpowiedz
@Lazarus2077: pracują, tyle że jest 2021 a odpowiedzi na technologię z 2018 nie ma. Lata lecą a konsole coraz dalej w tyle... Czekać aż NV wyda DLSS 3.0 z natywnyną obsluga w każdej grze i pozamiatane. DLSS to jedna z najlepazych technologii graficznych
  • Odpowiedz
@Lazarus2077: narazie nie wiadomo co zaoferuje, napewno nie na zasadzie AI jak działa u NV. Obstawiam że część mocy z GPU pojdzie do obliczenia tego plus masa filtrów. U NV masz jednostki AI czyli akcelerację do liczenia DLSS ( i nie tylko bo oferuje kilka innych funkcji ) - technologicznie nadal NV przed resztą. Każdy silnik dostaję wsparcie do DLSS. A o konkure cyjnej metodzie nie wiadomo nic.
  • Odpowiedz
@cin123654: Tylko i wyłącznie na zasadzie AI inaczej tego nie osiągniesz.

"DirectML is a high-performance, hardware-accelerated DirectX 12 library for machine learning. DirectML provides GPU acceleration for common machine learning tasks across a broad range of supported hardware and drivers, including all DirectX 12-capable GPUs from vendors such as AMD, Intel, NVIDIA, and Qualcomm.

When used standalone, the DirectML API is a low-level DirectX 12 library and is suitable for
  • Odpowiedz
@revinPL: Da się. Po prostu brak im umiejętności albo finansów na optymalizacje. A w pewnych momentach na optymalizacje jest za późno. Trzeba być debilem żeby twierdzić że to konsole ciągną pc na dno. Bo przecież gra na PC i konsole to ten sam build xD
  • Odpowiedz