Wpis z mikrobloga

hej #mechanikasamochodowa

Mam pewną zagwozdkę odnośnie Citroena C5 z silnikiem 2.0 BlueHDi. To generalnie rodzina silników DW10F, także to samo co w nowszych fordach i peugeotach. Moc 150KM, ale to ten sam blok co 180KM - mniejsza z tym. Problem jest taki, że samochód jak jest zimny to szarpie przy jeździe z jednostajną prędkością na niskich biegach (2,3). Na samym początku się to nie dzieje, zaczyna dopiero chyba w momencie jak włącza się elektryczny dogrzewacz. Po rozgrzaniu problem zupełnie znika. Na kompie zero błędów, alternator jest po regeneracji, rozrząd, wszystkie rolki i napinacze są również nowe. Myślę czy może to być wina regulatora ciśnienia na listwie CR. Przebieg lekko ponad 300kkm, ale oleju nie bierze więc myślę że motor w dobrym stanie.
  • 4
@AlezWieje: Tak jak pisza poprzednicy, odczyt parametrow w czasie pracy powinien dac odpowiedz. Ja kiedys z podobnym problemem w podobnym silniku walczylem i przyczyna byl czujnik polozenia walu, a tez bledow zadnych sterownik silnika nie lapal. Pojawial sie za to sporadycznie blad predkosci obrotowej w... sterowniku skrzyni aut....Niezbadane sa sciezki algorytmow w elektronice samochodowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)