Mirki, kupno pierwszego, używanego auta to jakiś koszmar. Na otomoto/olx 90% to auta handlarzy/dealerów a prywatne znikaja doslownie w kilka godzin - czy są w Warszawie jakieś względnie (słowo klucz) bezpieczne miejsca, gdzie można kupić sensowne #pierwsze4kola? Szukać dealerów, ktorzy dają jakas gwarancje? Das WeltAuto? Czy biorac od nich mozna w ogole dac auto na przeglad? Polecacie jakies miejscowki, gdzie diagnosta rzetelnie wykona swoja robote?
Moje wymagania: - do 20-25k - klasa C, od biedy wieksze B (od czasu do czasu chce zabierac rower w srodku, moze byc ze zdjetym przednim kolem) - w Warszawie (jakos w pandemii musze w miare sprawnie dojezdzac do tych aut) - silnik z tych większych a nie mniejszych, raczej benzyniak (po miescie to glownie zbiorkom, glownie w trasy i 1-2x w tygodniu sprawunki do max. 50-60 km) - rejestrowany w Polsce (chce miec w miare wglad w historie auta) - w miare tanie w utrzymaniu (czyli ze po kupnie w miare klasyczny serwis - wymiana olejow, klockow, pewnie ideolo jakby mial w miare niedawno wymieniony rozrzad)
Jakieś rady jak znalezc takie auto bez wiekszych nerwow? Na co zwrocic uwage/z czegos powinnam zrezygnowac w moich wymaganiach? Zmiana budżetu odpada ( ͡°͜ʖ͡°)
Czytałem dużo opinii i ludzie są zadowoleni z tego komisu. Jak szukalem auta to kupilbym od nich tylko, ze trafila mi sie mega okazja od osoby prywatnej.
@Podstarzaly_Mandalorianin: leasing (i to taki prywatny, nie na firme) raczej nigdy nie bedzie bardziej oplacal sie niz kupno - nie znajde na tyle tanich rat, by po skonczeniu umowy 2-3 letniej wydac na niego tylko te planowane ~25k.
@MaxVerstapen: Taka prawda. Jeździłem niestety Tipo 1.4 95KM, Tipo 1.4 120KM i to jest auto OK, ale chyba dla Ubera albo Bolta. Lepiej kupić za tę kasę 5 letnie auto używane niż męczyć się z tipo. Każdej możliwej osobie odradzam Tipo, bo to serio skaranie.
@piwakk: zjeździłem Tipo 1,4 po mieście i odrobinę w trasie, łącznie 10 tys. kilometrów i za te pieniądze które to auto kosztuje w salonie nie mogę złego słowa powiedzieć. Luksusów nie było, ale moim zdaniem nawet dawało radę to auto. A przesiadłem się z Grand Cherokee 4,7PT / E39 3,0 więc raczej miałem nogę przyzwyczajoną do nieco innego kopyta ( ͡°͜ʖ͡°)
@Podstarzaly_Mandalorianin: Ja także na co dzień jeżdżę lepszymi autami, ale uważam że lepiej za 45k to wziąć Astrę albo Megane w leasing. Bo kasa podobna, auto minimalnie starsze, a jest normalnie wykonane...
Co do serwisu to mówisz o najmie. Bo w leasingu ty płacisz za wszystko a nie leasing.
@Podstarzaly_Mandalorianin: wliczam, ale w leasingu serwis też może kosztować, szczegolnie wlasnie w tych tanszych ratach. Summarycznie i tak leasing wychodził mi sporo drożej, nawet z doliczaniem kilku k rocznie na utrzymanie uzywanego, wlasnego auta.
@piwakk: racja, pomyliłem leasing z najmem. @Maoryska a wiesz chociaż jakie auto byś chciała, w sensie marka/model/silnik? Można wtedy na fejsie szukać na grupach miłośników, ładne autka można tam znaleźć.
@Podstarzaly_Mandalorianin: tak, mam upatrzone kilka modeli ale w obliczu sytuacji na rynku używanych aut spuściłam trochę z tonu i po prostu chcę wziąć cokolwiek w miarę jeżdżącego poza miastem (za 2-3 lata chcę kupić już coś porządniejszego), z mniejszym ryzykiem awarii i na tyle pojemnego by wozić interesujące mnie rzeczy. Ale faktycznie mogę taktycznie poobserwowac te grupy, dzieki!
@Maoryska: to prawda, wczoraj wystawiłem auto na OLX po 30 minutach było już sprzedane XD Byłem w szoku. Kupowałem też w tym miesiącu auto i faktycznie większość to handlarze cwaniaki, w jednym aucie był dziurawy wydech to mi próbował wmówić że ktoś sobie założył sportowy dla tego tak pierdzi, i że tym katachetka jeździła... Ja #!$%@? ręce mi opadły, ostatecznie dorwałem od gościa auto który miał je 6 lat
@droid43210: a kupił je od Ciebie handlarz? ( ͡º͜ʖ͡º) U mnie też jest ten problem, że ja potencjalne auto chcę wziąć najpierw na przegląd a w obliczu tak dużego zainteresowania mogę po prostu nie zdążyć dojechać i jeszcze 'wydziwiać' zabieraniem auta do stacji diagnostycznej.
Mirki, kupno pierwszego, używanego auta to jakiś koszmar. Na otomoto/olx 90% to auta handlarzy/dealerów a prywatne znikaja doslownie w kilka godzin - czy są w Warszawie jakieś względnie (słowo klucz) bezpieczne miejsca, gdzie można kupić sensowne #pierwsze4kola? Szukać dealerów, ktorzy dają jakas gwarancje? Das WeltAuto? Czy biorac od nich mozna w ogole dac auto na przeglad? Polecacie jakies miejscowki, gdzie diagnosta rzetelnie wykona swoja robote?
Moje wymagania:
- do 20-25k
- klasa C, od biedy wieksze B (od czasu do czasu chce zabierac rower w srodku, moze byc ze zdjetym przednim kolem)
- w Warszawie (jakos w pandemii musze w miare sprawnie dojezdzac do tych aut)
- silnik z tych większych a nie mniejszych, raczej benzyniak (po miescie to glownie zbiorkom, glownie w trasy i 1-2x w tygodniu sprawunki do max. 50-60 km)
- rejestrowany w Polsce (chce miec w miare wglad w historie auta)
- w miare tanie w utrzymaniu (czyli ze po kupnie w miare klasyczny serwis - wymiana olejow, klockow, pewnie ideolo jakby mial w miare niedawno wymieniony rozrzad)
Jakieś rady jak znalezc takie auto bez wiekszych nerwow? Na co zwrocic uwage/z czegos powinnam zrezygnowac w moich wymaganiach? Zmiana budżetu odpada ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#kupautozmikro #samochody
Czytałem dużo opinii i ludzie są zadowoleni z tego komisu. Jak szukalem auta to kupilbym od nich tylko, ze trafila mi sie mega okazja od osoby prywatnej.
@Maoryska a koszty serwisowania
Co do serwisu to mówisz o najmie. Bo w leasingu ty płacisz za wszystko a nie leasing.
@Maoryska a wiesz chociaż jakie auto byś chciała, w sensie marka/model/silnik? Można wtedy na fejsie szukać na grupach miłośników, ładne autka można tam znaleźć.
U mnie też jest ten problem, że ja potencjalne auto chcę wziąć najpierw na przegląd a w obliczu tak dużego zainteresowania mogę po prostu nie zdążyć dojechać i jeszcze 'wydziwiać' zabieraniem auta do stacji diagnostycznej.
@droid43210: