Aktywne Wpisy
mickpl +138
Januszom zachodzącym w głowę gdzie no ci studenci na których od 3 miesięcy czeka mój kurnik podzielony na 6 pokoi odpowiadam.
Po pierwsze Ukraińcy dalej masowo opuszczają Polskę (głównie na zachód), a prawie połowa deklaruje wyjazd do końca roku.
Po drugie zaledwie 54% tegorocznych maturzystów planuje iść na studia. 10 lat temu szło 95%. Czyli nie tylko liczba młodych generalnie spada, ale o połowę spadła liczba osób idących na studiach.
Czy
Po pierwsze Ukraińcy dalej masowo opuszczają Polskę (głównie na zachód), a prawie połowa deklaruje wyjazd do końca roku.
Po drugie zaledwie 54% tegorocznych maturzystów planuje iść na studia. 10 lat temu szło 95%. Czyli nie tylko liczba młodych generalnie spada, ale o połowę spadła liczba osób idących na studiach.
Czy
Bertoos +129
Jaka prędkość autostradowa jest najbardziej ekonomiczna? Da się to jakoś wyliczyć? Powiedzmy, że poniżej 110 nie chcę schodzić.
Silnik 1,1 (xD), benzyna, max moc przy 5500 obr/min, max moment przy 2700.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
@Pluskolec: dzięki, ale życie mi jeszcze miłe
Komentarz usunięty przez autora
@DOBREJNOCY: dobrej nocy
Chcesz tanio to jeździj w tunelu aerodynamicznym za TIRem, wtedy spalanie spada gdzieś o 30%.
@DOBREJNOCY: że też wcześniej tego nie wiedziałem, sprzedałem swojego Seville STS, między innymi dlatego że palił za dużo, ale nigdy nie próbowałem jechać w trasie 460 km/h. Człowiek uczy się całe życie, tyle oszczędności mogłem mieć...
Komentarz usunięty przez autora
@Kundlozol3000: a czy taka jazda nie jest czasem dość niebezpieczna?
Komentarz usunięty przez autora
Taka jazda za TIRem wymaga skupienia i może być męcząca (bycie w gotowości do nagłego hamowania), ciągła obserwacja. Ryzyko zawsze istnieje. Z tym że: załadowany TIR nie ma hamulców jak żyleta, tak jak pociąg towarowy - masa robi swoje i wydłuża drogę hamowania. Osobówki, zwłaszcza zadbane hamują sprawniej.
@LeslieDancer: Zależy czym jest dla Ciebie ekonomia.
Najmniej paliwa zużyjesz jadąc przy niskich (ale jeszcze sensownych) obrotach, zazwyczaj na ostatnim (czasami przedostatnim) biegu.
Ale to jest turlanie się z prędkościami rzędu 60-70km/h, co jest raczej bez sensu, a oszczędność nie jest duża bo niewiele większe będziesz miał zużycie paliwa jadąc 90.
Silnik jest pałowany, ale w perspektywie 1-2 lat auto idzie na złom przez korozję, więc go nie szkoda, i tak nie zdążę go zarżnąć.
@hellfirehe: napisałem, że nie chcę schodzić poniżej 110. Nie sztuka wlec się kilka godzin dłużej, żeby oszczędzić kilka l paliwa.
Komentarz usunięty przez autora