Wpis z mikrobloga

W moim 12 letnim komputerze przydałoby się wymienić dysk twardy, zastanawiam się co wybrać, widzę że w cenie 75 zl kupię 500gb HDD lub 120 SSD. Stary dysk zostawię jako magazyn na pliki. Mam Windows 7 i taki zainstaluje na nowym dysku, co będzie lepszą opcją. Obawiam się że instalacja systemu na ssd może być problematyczna a ja nie znam się na ustawianiu BIOSa.
Jeszcze pytanie mam 2 gb ram ddr2 (2x1gb) nie wiem jaka szybkość, opłaca się wymienić na 2x2gb, chyba 800mhz szybkość, bo takie widzę na allegro używane?

Model płyty głównej na zdjęciu

#komputery #komputer #windows7 #kiciochpyta
p.....b - W moim 12 letnim komputerze przydałoby się wymienić dysk twardy, zastanawia...

źródło: comment_16082123557RYIR0ZsprycvKRAyTYPZl.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pmub: tak, bierz SSD i płyta obsłuży, zainstalujesz system tak samo jak na HDD. Możesz pomyśleć o Windowsie 10 (zainstalujesz na kluczu z siódemki jak coś), możesz też zostać przy 7 jak bardzo chcesz oszczędzać RAM (tylko instaluj jakąś aktualną wersję, np z basewin.pl albo winclub.pl) bo komp leciwy, przy czym te 4GB RAMu jest konieczne jak to ma być używalne i tak, możesz śmiało brać 2x2GB 800MHz DDR2 z
  • Odpowiedz
@Mecenaso: powiem szczerze że nie znam się na tym widzę tylko że np dany dysk ma taki opis

Interfejs Serial ATA III

Nie chciałbym by się okazało że mam na tej płycie np SATA II zamiast III czy coś takiego. Jak wspominałem ta płyta ma około 12 lat
  • Odpowiedz
@pmub: dobra, zmacałem sprawę. Płyta obsłuży każdy współczesny dysk. SATA III jest kompatybilne z SATA II itd. Kupuj śmiało SSD. Windows 7 sobie poradzi.
  • Odpowiedz