Wpis z mikrobloga

@modzelem: Dość ciekawa obserwacja.
Ciekawe czy 2020 był po tym względem jakoś "wybitny", w sensie że to jest jakaś duża nadreprezentacja pieszych ginących pod tramwajami, czy w poprzednich latach wyglądało to podobnie?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@hellfirehe:
Ciekawe jakie są przyczyny. Dwa przypadki, które pamiętam:
Pieszy wszedł pod tramwaj na przejściu bez sygnalizacji. Była zła pogoda ale poza tym brak usprawiedliwienia.
Piesza weszła pod tramwaj bo pomyliła sygnalizatory. Tu można coś poprawić aby ograniczyć takie sytuacje.

Przypadków jest na tyle niewiele, że można im się przyjrzeć jednostkowo i spróbować przeanalizować.
Ciekawe jakie są przyczyny.


@janekplaskacz: Bazowo pewnie bardzo podobne jak zderzenia pieszych z innymi środkami komunikacji.
Czyli albo ślepy pieszy wbiega pod tramwaj bo się spieszy na jadący z przeciwnej strony.
Albo z kolei motorniczy nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu na przejściu.

Swoją drogą to ciekawe że na skrzyżowaniach pojazd szynowy ma specjalne prawa przed pozostałymi pojazdami uzasadnione dynamiką ruchu tramwaju, ale w przypadku przejść dla pieszych (czy nawet przejazdów dla rowerów)
@hellfirehe: 2019 - patrzę w statystyki, 12 wypadków w tym 2 śmiertelne z winy tramwaju (na 12 ofiar śmiertelnych). Nie ma niestety info w II stronę (ale jest ~175 wypadków na torowisku itp. - czyli zakładam, że z udziałem tramwaju, ~ 1/4 z winy tramwaju).