Wpis z mikrobloga

stary dom poniemiecki 180m
grube na 25cm mury z cegły
ocieplenie welna 5 cm
w zimie jest ciepło, latem chłodno, jest dobra izolacja

Jaka w przybliżeniu moc pompy ciepla? do ogrzania domu i wody dla 2 osob?
Jeden sprzedawca wciska mi 16kw, drugi mówi, że 8kw spokojnie wystarczy do 200m. Ktory ma racje?
Mam grzejniki w domu, podłogówka tylko w niektórych miejscach. Myslałem o pompie wysokotemperaturowej. Jestem kompletnie zielony.
Czy ktoś mógłby doradzić na podstawie wlasnych doswiadczen?
Do tej pory w zimie szło nam ponad 3 tony wegla.

#pompaciepla #dom #budownictwo #ogrzewanie
  • 12
  • Odpowiedz
@bgjm: 3 tony węgla palone w kopciuchu czy ekogroszek, coś? Policz sobie najlepiej na ciepło właściwie jakie masz zapotrzebowanie. Nie planujesz tego ocieplić może czy coś?
  • Odpowiedz
@bgjm: Jeżeli średnio w zimę zużywasz 3 tony węgla (nie liczę drzewa do rozpalania itp i zakładam, że to średnie zużycie nie tylko z zeszłej zimy której praktycznie nie było) to tymi 3 tonami węgla produkujesz 85 000 energii. W przeliczeniu na kwh daje to 23611 kWh.
Przy sprawności pompy ciepła powietrznej rzędu 300% żeby wyprodukować dokładnie tyle samo ciepła co obecnie kopciuchem będziesz potrzebował zużyć 7870 kWh.

Żeby wyprodukować
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bgjm: i jedna i druga pompa będzie pewnie ok. Musisz zerknąć na konkretny model pompy i wygrzebać parametry dla różnych temperatur.
Określić jaka temp zasilaniu musi być, czy np 40 czy może 60stopni. Jeśli masz malutkie kaloryfery i grzejesz do dużej temp no to dla pompy slabo a jak kaloryfery są wielkie i nie muszą być gorące to super.

Tam są takie wykresy że np pompa 16kw dla temp zew
  • Odpowiedz
@robertx: pominąłeś sprawność kotła węglowego na poziomie 60-70%?

@bgjm: tak jak pisze zibizz1 pompa a pompa to różnica. Równie ważna jest wspomniana temperatura zasilania, czyli im większe kaloryfery tym lepiej. Steibel podobno jest b.dobrą pompą.