Wpis z mikrobloga

Mirki z #rower i może #mechanikasamochodowa pomóżcie.
Odebrałem rower z serwisu po przeglądzie i chciałem odkręcić koło na sztywnej osi. Użyłem nowego i skalibrowanego klucza dynamometrycznego. Na początku użyłem małej siły, ale nie szło, więc zmieniłem na maksymalny 10 Nm. Dalej ani drgnęło, więc zgłupiałem i spróbowałem w drugą - też nic.
I tu zrobiłem głupotę - zwiększyłem moment do chyba 13 czy 14 Nm - efekt na zdjęciu ( ͡° ʖ̯ ͡°) Kompletnie zjechałem ten otwór, w który wchodzi imbus ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Jak mam to teraz odkręcić, żeby wymienić oś? Jeździć z tym nie mogę, bo w razie kapcia nie zmienię dętki.
Ewentualnie zrobią mi to w serwisie rowerowym?
źródło: comment_1596670645DW5q3x8uQAj6yEOFMaso7H.jpg
  • 9
@kasin: Wait, odkręcałeś kluczem dynamometrycznym? O panie xD nie rób tak więcej

Druga kwestia to jak można objechać śrubę na okrągło i nie czuć, że coś jest nie tak? (,)

Patenty spawalnicze sobie odpuść, bo to pewnie aluminiowe, przy okazji nagrzejesz gwint i będzie tylko gorzej. Najlepiej zawieź do serwisu, poradzą sobie z tym w kilkanaście minut. Jesli chcesz zrobić to w domu to jakiś klej dwuskładnikowy
@kasin: odkręcanie kluczem dynamometrycznym już mamy wyjaśnione, to ja tylko dodam opcję odkręcenia - wbić trochę większy torx, powinno się dać odkręcić.

Bonusowo - zawsze smaruj gwint osi przed wkręceniem i sprawdzaj czy nie są zabrudzone lub nie ma na nich wody/płynów.

Tak z ciekawości - to jest główka z osią, czy nakrętka jakaś?
@kasin 1. Kluczem dynamo sie nie odkreca, tylko dokreca
2. Skoro gwint sie zjechal to albo ktos mocno #!$%@? albo nie wsadziles do konca imbusa - sprawdz moze jeszcze wejdzie
3. Sa specjalne wkrety do zerwanych srub i wtedy pojdzie. Ostatecznosc to rozwiercanie tego i wyjecie w kawqlkach.