Wpis z mikrobloga

Tytuł: Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry.
Autor: Jason Schreier
Gatunek: literatura faktu
Ocena: ★★★★★★

Książka jest zbiorem wywiadów z twórcami/współtwórcami popularnych gier. Przwijają się tam takie tytuły jak: Diablo 3, Pillars of Eternity, Wiedźmin 3, Hollow Knight i więcej. Autor skupia się głównie na problemach jakie developerzy napotykali podczas wypuszczania swoich tytułów. Każdy rodział to rozomowa z przedstawicielem studia, który uczestniczył podczas produkcji gry. Zwykle to był ktoś kto zarządał projektem czy był w samym środku wydarzeń podczas wypuszczania.

Książka potwierdza jak ciężko wypuszcza się tytuły gier. Szczególnie końcówka gdy premiera zbliża się wielkimi krokami. W niektórych rodziałach przedstawiane są także jak zostały tytuły finansowane. Ciekawym przedstawionym przypadkiem był samotny twórca gry Stardew Valley. Obraz jaki rysują przepytani twórcy to niezbyt ciekawy. Dużo sytuacji nie widać jak sie obserwuje premierę z zewnątrz.

Dla mnie nie było tam jakichś szokujących informacji. Głównie wszyscy #!$%@?ą, zwalniają, wypalają się. Jeżeli ktoś już trochę wię jak ta branża działa to nie znajdzie w tej książce nic nowego. Wydaje mi się bardziej, że to tytuł dla laików albo dla zainteresowanych danym tytułem. Trochę szkoda, że autor rozmawia tylko z jedną osobą ze studia, nawet myślę osoby blisko związane z twórcą Stardew Valley mogłby coś dodać do całej narracji. Każdy inaczej przeżywa projekt i na pewno dałoby to szerszy obraz danej gry. Czasem widać, że ktoś nie może czegoś powiedzieć bo jeszcze pracuje z danym studiem i hmm nie wypada.

#bookmeter #czytajzwykopem
leuler - Tytuł: Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak rob...

źródło: comment_1594837991Jl9Zr9jcUcmZJbQ50uDEgC.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz