Wpis z mikrobloga

@DamianQ00Q: zależy, ale większość moich znajomych jeździ dieslami i nie przejmują się czy po mieście czy po trasie, większość 80% czasu w mieście - nic się nie dzieje. Jedynie przy filtrze DPF trzeba pamiętać żeby mu się dać czasem wypalić, jak będziesz jeździć co jakiś czas trasę to da sobie radę. Jeśli ktoś tego nie robił, to filtr może już zdychać, ale też na kompie zazwyczaj da się sprawdzić nasycenie filtra.
@DamianQ00Q: nie przejmowałbym się tym, że masz mały dystans do pokonania, wiadomo, benzyna wcześniej się nagrzeje, ale jak jedziesz normalnie a nie deptasz na zimnym to nic się nie dzieje. Jak chcesz mieć takie auto to nie przejmuj się tym dystansem, na 5 kilometrach tak czy siak powinien już się rozgrzać - chyba że zaślepisz EGR, bo chociaż to dobre rozwiązanie jeśli chodzi o żywotność jednostki, to właśnie na rozgrzewanie motoru
@DamianQ00Q ja mam , pytaj. Nie ma co demonizować ,jak spalanie to poniżej 10 spokojnie jest czym pocisnąć, w trasie przy 180 pokazuje 7.5 więc tu akurat duża przewaga. Ekologi się pozbąć i problemów nie będzie.
@Kick_Ass: ile już śmigasz? Jaki przebieg, coś się działo poważnego? Wymieniłeś rozrząd?wersja 240km? Jak stockowy dźwięk i przypiszenie? Ogólnie co się działo albo czy coś się działo kosztownego. Celuje w a5 3.0 przedlift
@DamianQ00Q nic się nie dzieje o ile dbasz, przegonić raz na jakiś czas przy jeździe w mieście i będzie git. Duża moc to i duża odpowiedzialność , trzeba się pilnować bo prawko stracisz w mniej jak mgnienie oka.
@DamianQ00Q: Ja zrobiłem 110k km 3.0 tdi. Co prawda większość trasa, ale w ostatnich miesiącach coraz więcej po mieście. Samochód ma obecnie prawie 340k i 13 lat i jedyny dieslowski problem jaki mnie dopadł, to zapocenie na uszczelnieniach wtryskiwaczy. Jak dobrze trafisz/mądrze kupisz, to będziesz zadowolony.