Aktywne Wpisy
strike_lucky +6
#j--------e #pytanie #motoryzacja
Przed chwilą zatankowałem przypadkiem diesel do benzyniaka nie popatrzyłem dokładnie k---a
.. Bo na innej stacji
Poszło 14 litrow... Co ja mogę zrobić? Tylko mechanik czy np jakbym dolał benzynę do reszty? Jeszcze weszło by pewnie drugie tyle...
Przed chwilą zatankowałem przypadkiem diesel do benzyniaka nie popatrzyłem dokładnie k---a
.. Bo na innej stacji
Poszło 14 litrow... Co ja mogę zrobić? Tylko mechanik czy np jakbym dolał benzynę do reszty? Jeszcze weszło by pewnie drugie tyle...

Mr_Przyjemny +561
źródło: temp_file7547335075572241399
Pobierz




Trasa Zurych - Wenecja - Zurych, 1145km, kilka obserwacji:
- Zużyto 216 kWh energii co daje średnią 189 Wh/km. Droga to w zasadzie 100% autostrady, prędkości przelotowe ~120 km/h w Szwajcarii i ~150 we Włoszech
- Na całej 14h trasie ładowania zajęły w sumie 85 min (z czego 2 postoje po 35 min to były przerwy na jedzenie - rzeczywisty czas czekania na załadowanie samochodu to 15 min)
- Przy prędkościach 150-160 km/h zużycie energii jest ogromne, po 260-270 Wh/km; Dla porównania przy 120 km/h wynosi ok 160 Wh/km
- Całkowity koszt podróży wyniósł ok 185 PLN
- Samochód jest bardzo stabilny przy wyższych prędkościach, wyciszenie w porządku
- Superchargery są ustawione nie przy samej autostradzie, a na parkingach ok 1-2 min jazdy od autostrady. W Szwajcarii nie ma z tym problemu, ale we Włoszech to bardzo irytujące, że trzeba zjeżdżać z drogi i 2 razy przejeżdżać przez bramki. Niestety nie ma alternatywy, stacje Ionity dopiero się budują
- Autopilot jest genialny w gęstym ruchu i w korkach, radzi sobie świetnie z utrzymywaniem odległości. Niestety nie działa powyżej 150 km/h
- Autostrady we Włoszech to wciąż dżungla. Ograniczenia prędkości to nic nie znaczące liczby, pasy na drodze to tylko sugestia, lusterka służą do przeglądania się a skręcanie sygnalizuje się klaksonem a nie kierunkowskazem. Bezpieczniej czułem się jadąc 160 w pociągu lewym pasem niż 130 na prawym i środkowym, gdzie co chwilę ktoś zajeżdżał drogę, hamował...
W pół roku samochód przejechał już prawie 20000 km, głównie weekendowe trasy po 200-300 km. Średni miesięczny koszt ładowania to ok 100 PLN, koronawirus trochę utrudnił sprawę, bo nie mogę ładować w pracy, muszę od czasu do czasu doładowywać na darmowej publicznej ładowarce koło dworca u mnie na wsi. Samochód spisuje się bez najmniejszych problemów, żadnych awarii, zająknięć, tylko ładować i jeździć.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to tutaj są szczegółowe wyliczenia.
#tesla #motoryzacja
źródło: comment_1592819157KuTknsPZGloZKk1hoVaMDR.jpg
Pobierzźródło: comment_15928314606VGHviUs9FsgGF8bpoNENT.jpg
Pobierz@paprycjusz: 260 to chyba normalne zuzycie etrona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale jak to, jak pan śmie w Polsce nie mieszkać
@krzyzakp: 418 CHF miesięcznie. Dla mnie to nie był problem, bo i tak i tak dłużej niż 3h nie potrafię przejechać bez przerwy.
Po szwajcarskich drogach da rade smigac caly czas na autopilocie?
@paprycjusz: Pompa ciepła z Modelu Y by się przydała. Jak się ten leasing skończy będziesz brał następną 3'kę / S / X / Y czy CyberTruck'a? ;)
Pompa ciepła działa do -10C potem wspomaga się grzałką. Ciekawe kiedy zagości w 3 i reszcie.
biorąc pod uwage dopłatę za elektryka powiedzmy 50k wiecej niz samochod w tej samej klasie z silnikiem spalinowym 2.0 mialbys paliwo na spory przebieg za darmo
średnio opłacalnie jeszcze, brakuje nizszej ceny samochodu elektrycznego + szybszego ladowania
@anon-anon: Oj tak,
Komentarz usunięty przez autora
Hmm, czym się zajmujesz za granicą i akurat dlaczego Tesla?
@paprycjusz: do kosztu ładowania nie liczysz kosztu prądu, który załadujesz za darmo?
Jak wygląda ta darmowa publiczna ładowarka? Podjeżdżasz w drodze do domu i ile tam stoisz?