Aktywne Wpisy

lukasz-lux +567
ostatnio gadałem z wujkiem co całe życie jeździł w PKS tirem, miał trasy do Iraku, Libanu - tego typu
mówi że w tamtych czasach czyli w latach 90 zarabiał 1500-2000$. A teraz najlepsze, mówi:
Łukasz ja ten dom co teraz siedzisz kupiłem za jedną wypłatę za 1500$ XD
ten dom teraz pewnie jest warty z 600-800k w centrum miasta powiatowego z ładną działką
tyle
mówi że w tamtych czasach czyli w latach 90 zarabiał 1500-2000$. A teraz najlepsze, mówi:
Łukasz ja ten dom co teraz siedzisz kupiłem za jedną wypłatę za 1500$ XD
ten dom teraz pewnie jest warty z 600-800k w centrum miasta powiatowego z ładną działką
tyle

Ktoś kto stale jeździ po niemieckich autostradach ma jakiś patent na zmianę z nolimit na 120? Auto nie podpowiada, że za 500m będzie 120 i czasami zdarza mi się wpaść przy 180-200 hamując z 250. Wiadomo, przy węzłach/miastach jest 80-120, ale w innych miejscach? Jakaś nawigacja co podpowie co bedzie za 1km? Jakiś patent żeby jazda nie była szarpana jak na torze? #niemcy #motoryzacja #samochody





Trasa Zurych - Wenecja - Zurych, 1145km, kilka obserwacji:
- Zużyto 216 kWh energii co daje średnią 189 Wh/km. Droga to w zasadzie 100% autostrady, prędkości przelotowe ~120 km/h w Szwajcarii i ~150 we Włoszech
- Na całej 14h trasie ładowania zajęły w sumie 85 min (z czego 2 postoje po 35 min to były przerwy na jedzenie - rzeczywisty czas czekania na załadowanie samochodu to 15 min)
- Przy prędkościach 150-160 km/h zużycie energii jest ogromne, po 260-270 Wh/km; Dla porównania przy 120 km/h wynosi ok 160 Wh/km
- Całkowity koszt podróży wyniósł ok 185 PLN
- Samochód jest bardzo stabilny przy wyższych prędkościach, wyciszenie w porządku
- Superchargery są ustawione nie przy samej autostradzie, a na parkingach ok 1-2 min jazdy od autostrady. W Szwajcarii nie ma z tym problemu, ale we Włoszech to bardzo irytujące, że trzeba zjeżdżać z drogi i 2 razy przejeżdżać przez bramki. Niestety nie ma alternatywy, stacje Ionity dopiero się budują
- Autopilot jest genialny w gęstym ruchu i w korkach, radzi sobie świetnie z utrzymywaniem odległości. Niestety nie działa powyżej 150 km/h
- Autostrady we Włoszech to wciąż dżungla. Ograniczenia prędkości to nic nie znaczące liczby, pasy na drodze to tylko sugestia, lusterka służą do przeglądania się a skręcanie sygnalizuje się klaksonem a nie kierunkowskazem. Bezpieczniej czułem się jadąc 160 w pociągu lewym pasem niż 130 na prawym i środkowym, gdzie co chwilę ktoś zajeżdżał drogę, hamował...
W pół roku samochód przejechał już prawie 20000 km, głównie weekendowe trasy po 200-300 km. Średni miesięczny koszt ładowania to ok 100 PLN, koronawirus trochę utrudnił sprawę, bo nie mogę ładować w pracy, muszę od czasu do czasu doładowywać na darmowej publicznej ładowarce koło dworca u mnie na wsi. Samochód spisuje się bez najmniejszych problemów, żadnych awarii, zająknięć, tylko ładować i jeździć.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to tutaj są szczegółowe wyliczenia.
#tesla #motoryzacja
źródło: comment_1592819157KuTknsPZGloZKk1hoVaMDR.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
Jesli chodzi o Polske nie jest to bardzo zafalszowana opinia.
Tutaj niestety widac jak daleko jestesmy za Zachodem i jak te auta sa uzaleznione od odpowiedniej infrastruktury
@paprycjusz: Nie można się ładować w domu?
Ale lepiej jak się w tym temacie wypowie ktoś kto jeździ codziennie po Polsce. Na zachodzie infrastruktura jest już na tyle rozwinięta, że jadąc gdziekolwiek w trasę nie muszę myśleć o ładowaniu.
@bigger: No jasne, ale jeżeli masz gniazdko w domu to
@paprycjusz: a nie jest tak, że do tego wystarczyłaby dużo tańsza hybryda plug-in, a Teslę sobie kupiłeś bo po prostu chciałeś? ;)
@StukilowaRurzowa: Czyli alto laczace w sobie wszytkie wady elektrykow i ICE.
Jaka jest najwieksza wada elektryka? - slaby zasieg na pradzie.
A jaka jest najwieksza wada ICE? Skompliownay i drogi w uzytkowaniu silnik spalinowy.
@dupinka5000: Leasing bezpośrednio od producenta. Mieszkam na stałe za granicą, więc niestety nie pomogę i muszę radzić sobie sam ;)
źródło: comment_1592825099YnidCaBRBYmTPghgySmY1b.jpg
PobierzJestem zdania że ładowarki w mieście są bez sensu, tylko takie na parkingach przy blokach/biurowcach, w garażach, postojach dla taksówkarzy. Nie muszą być to szybkie ładowarki, ale żebym nie musiał kombinować, jechać specjalnie do galerii, a co najważniejsze ładować się w godzinach "szczytu elektrycznego", tylko na spokojnie tam gdzie samochód nocuje, lub spędza