Wpis z mikrobloga

Aerodynamika Bugatti Chiron w XFlow

O XFlow pisałem już kiedyś, gdy opisywałem w jaki sposób można połączyć symulacje CFD i MBD. W dzisiejszym przykładzie program został użyty do sprawdzenia aerodynamiki Bugatti Chiron. Konkretniej, w czasie symulacji badana jest siła docisku dla poszczególnych położeń spojlera. Bezsiatkowa Metoda Lattice-Boltzmann sprawdza się w tym przypadku znakomicie ponieważ nie ma wymaga adaptacji siatki. Algorytm automatycznie wyznacza granicę domeny symulacji na podstawie geometrii CAD.

Jak przedstawia autor tej symulacji, przygotowanie analizy i uzyskanie tych wyników trwało około 30 minut. Niestety, nie ujawniono na ilu procesorach uruchomiona została symulacja. Niemniej, czas wymagany na stworzenie takiej symulacji przy użyciu metod wymagających siatki byłby o wiele dłuższy.

Symulacje Przy Kawie ➤ mój blog o symulacjach MES i CFD
Grupa na Facebooku ➤ staram się pomóc tym, którzy szukają pomocy i zrzeszyć tych, którzy chcą pomóc
#bogdansymulant ➤ tag do śledzenia / czarnolistowania
MirkoLista ➤ sporadycznie wołam do większych wpisów

#inzynieria | #mes | #cfd | #cad | #ciekawostki | #studbaza | #motoryzacja | #gruparatowaniapoziomu
Bogdan191 - Aerodynamika Bugatti Chiron w XFlow

O XFlow pisałem już kiedyś, gdy op...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach