Wpis z mikrobloga

Dobry

Brat kupił E90 325i za 20000 zł
Sprzedający powiedział że ten bierze 1 litr oleju na 1500 kilometrów.
3 tygodnie po zakupie mój brat ma przejechane tym cudem prawie 1000 km a silnik wchłonął już prawie 4 litry oleju. Silnik zalany olejem Liqui Moly 10W40 a z tego co czytam to powinien być zastosowany 5W30/5W40.

Jak bardzo w dupie jest mój brat???

#bmw #e90 #mechanikasamochodowa
  • 83
  • Odpowiedz
@rebahr: Jak wspomniałem wyżej przy zakupie prócz brata był jeszcze mój tata oraz mechanik który jakoś nie wyrażał sprzeciwu tylko stwierdził że BMW tyle palą - jak widać chyba słabo się zna
  • Odpowiedz
Sprzedający powiedział że ten bierze 1 litr oleju na 1500 kilometrów.


@RexRX: mi N54 przy pałowianiu nie bierze tyle xD

Niech tym nie jeździ tylko odda do sprawdzenia
  • Odpowiedz
@Atreyu: Jakieś kroki pewnie podejmie, na razie po głowie mu chodzi rzeczoznawca i coś z wadą ukrytą lecz nie sądzę by to przeszło
  • Odpowiedz
Jakieś kroki pewnie podejmie


@RexRX: jak będzie dalej jeździł, to w najlepszym wypadku przekręci silnik w ciągu miesiąca xD

Zależy gdzie puszcza, ale 4l/1000km to stan agonalny, tam w ogóle wchodzi 5-6l

Sprzedawca mówił że ciągnie olej a nawet jak koloryzował to 1l/1500km to i tak już poważna usterka
  • Odpowiedz
@Atreyu: Aktualnie to jest nim u dziewczyny, pytanie na które na ten moment raczej nie poznamy odpowiedzi - od kiedy poprzedni właściciel wiedział o tym i dlaczego o ile faktycznie doszło do zmiany oleju
  • Odpowiedz
@RexRX: no ale nie wiadomo co lal gosciu przed sprzedaza i ile marasu tym narobil

Powodzenia w kopaniu sie z tym gosciem przy takich kwotach to raczej gwarancja do bramy i duzo nie zdzialasz tym bardziej z egosc wam powiedzial ze olej zre, a ze zre wiecej to normalne i z tym sie musieliscie liczyć
  • Odpowiedz
i dlaczego o ile faktycznie doszło do zmiany oleju


@RexRX: to czy ktoś tam ostatnio zmieniał olej, czy to że jest wlany 10W ma teraz najmniejsze znaczenie - to zupełnie nie jest tu problemem

Kupiliście uszkodzone auto które nadawało się do remontu na dzień dobry. Posypało się tylko bardziej

Jedźcie do ogarniętego serwisu, ale zależnie od uszkodzeń które powstały/dalej powstają od jazdy - tanio nie będzie
  • Odpowiedz
@Dab686: Tyle że raczej się liczyli prędzej z tym 1l/1500km a nie 4 i więcej/1000km - chyba że faktycznie gdyby mój brat zdjął nogę z gazu to by to coś zmniejszyło. W sumie pewnie wybrali by coś innego niż BMW lecz mój brat z sentymentu do swojej E46 chciał dalej siedzieć w BMW
  • Odpowiedz
Tyle że raczej się liczyli prędzej z tym 1l/1500km


@RexRX: przecież to też dyskwalifikuje przy zakupie - a jak wiadomo sprzedawca nawet jak mówi o takim fakcie, to mocno zaniża i koloryzuje
  • Odpowiedz
@RexRX jak kupiliście prywatnie na normalna umowę k/s i jeszcze napisane pewnie ze kupujący zapoznał się że stanem faktycznym itp, to sobie darujcie nawet rzeczoznawcę. Z tego powodu że to silnik n52 to remont trochę będzie kosztował. Te silniki ogólnie potrzebowały dobrej opieki i lania rzadkiego oleju żeby to wszystko długo działało. Ogólnie ludzie narzekają ze na zimnym pracuje jak diesel, i jego obsługa jest droga valvetronik itd. musiał byś doczytać
  • Odpowiedz
@RexRX: miałem dokładnie ten silnik w e92, czyli n52 218hp. Dolewałem ok 2 litry na 10k km przy mojej ciężkiej nodze i mechanik z ASO BMW mówił że to już taka górna granica normy. Zrób tak jak mówi @sorek, swap wyjdzie max 50% drożej niż #!$%@? się z naprawą n52 żeby było cacy
  • Odpowiedz