Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@RandomowyMirek: stąd moje pytania jakim napięcie jest zasilane autko. Bo jeśli napieciem 6V to sprawa w zasadzie jest prosta. Ale bez względu na typ zabawki: bez tej informacji jest to troche wróżenie z fusów ;)
  • Odpowiedz
G---o sobie sprawdzicie tym multimetrem mądrale z góry.

Multimetrem sprawdzisz samo napięcie, a to nie jest żaden parametr baterii. Parametrem najczęściej podobnie jak w akumulatorach jest poziom napięcia pod obciążeniem co właśnie bada przyrząd wrzucony przez OPa.

Podobnie jak multimetr nie zastąpi Ci odpowiedniego testera akumulatorów samochodowych bo nie jest w stanie zasymulować dużego odbiornika
  • Odpowiedz
a nie lepiej multimetr kupić i sprawdzić sobie dowolne baterie?

Gadżet dla człowieka, który nie ma pojęcia o istnieniu multimetru


@WykresFunkcji:

@Gumaa: nie, nie lepiej, panowie eksperci z wykopu. To, że napięcie będzie w miarę ok nie znaczy, że bateria jest dobra - testery mają zwykle dodatkowe obciążenie i wtedy sprawdzają napięcie.
  • Odpowiedz
@beerkoff

Nie, nie tylko. Są aspekty, w których baterie mają przewagę nad akumulatorkami i mają swoje uzasadnione zastosowane.


Możesz podać takie przykłady? Też używam akumulatorów w domu i nie rozumiem po co kupować jednorazowe baterie. Ani to ekologiczne, ani szybsze, ani tańsze
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kaczoor: @sz_po:

1. Układy niskiego poboru prądu, np. piloty IR.
Akumulatory szybciej ulegają samoczynnemu rozładowaniu. Połóż naładowany akumulator i nowa baterie w dowolnym środowisku na pół roku/rok i wtedy pomierz ich parametry.
2. Układy wrażliwe na spadek napięcia zasilania. Nominalne napięcie baterii alkalicznej to 1,5V, a ogniwa NiMH to 1,2V. Elektrochemii nie oszukasz. Zapnij w szereg 5 takich ogniw i teoretycznie zamiast 7,5V masz 6V. W przybliżeniu, bo
  • Odpowiedz