Wpis z mikrobloga

Moi Drodzy,

Wiem, że jestem tu zielonką, ale obserwuje wykop od zarania dziejów, jak chyba jeszcze nie było gmaila :D, po prostu nie udzielałem się do tej pory.
Chciałbym wszcząć szerszą dyskusję i dotrzeć do jak największej ilości ludzi, bo tylko wtedy możemy coś zmienić, uratować życie i zdrowie wielu ludzi, uratować miejsca pracy, wygrać lepsze miejsce w światowej gospodarce.

Poczytajcie proszę: Nowa Zelandia nie spłaszczyła krzywej, ona ją zdusiła https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25888319,nowa-zelandia-nie-splaszczyla-krzywej-zdusila-ja-oto-co.html

Nowej Zelandii udaje się wygrać z epidemią. Rozmawiam z dziewczyną z Hong Kongu - tam żyje się już zupełnie normalnie. Tajwan i Chiny ogarnęły epidemię, tak samo Korea Pd. Tymczasem w naszym pięknym kraju luzujemy restrykcje, kiedy mamy po 380 przypadków dziennie. W świat poszedł sygnał, że już jest OK, więc wyluzowaliśmy. Ludzie spotykają się (bo przecież można!), miasta pełne są spacerowiczów, znajomi organizują grille, wracają korki, wkrótce otworzymy szkoły, zakłady fryzjerskie, kosmetyczki i inne biznesy. Serio, czy to już jest ten moment??

Ja tu chyba czegoś nie rozumiem?

Rozumiem, że dopóki nie ma leczenia to jedyną drogą, aby wygrać z wirusem jest izolacja i zduszenie epidemii? Dlaczego zatem luzujemy restrykcje? Czy chcemy się bujać z tym kolejne długie miesiące? Czy plan jest taki, że wszyscy mamy to w końcu przechorować i umrzeć ma kilkadziesiąt (kilkaset?) tysięcy Polaków, a drugie tyle ma mieć kłopoty ze zdrowiem z powodu ciężkich powikłań?

Wyspa Hokkaido właśnie przywraca restrykcje, bo zniosła je zbyt wcześnie
https://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/7,173954,25886171,blokada-spoleczna-wnioski-z-drugiej-fali-infekcji-koronawirusa.html#s=BoxMMt3