Wpis z mikrobloga

Hajłej to Hel.

No i z powodu #koronawirus jakoś tak bez entuzjazmu zbliżam się do ukończenia mojego #odzeradoatpla . Rzeczywistość branży lotniczej przypomina obecnie scenę z The Walking Dead, w której Rick wjeżdża konno do Seattle środkiem sześciopasmowej autostrady. Całe niebo puste, wszystko wolno.

Wczoraj wyskoczyliśmy sobie nad nasze polskie morze na widoczki.

Trasa Warszawa-Gdańsk z lotniczego punktu widzenia potrafi być interesująca, bo po drodze jest kilka stref wojskowych które trzeba w normalnych warunkach omijać.

W warunkach apostapokaliptycznych wystarczy nawiązać łączność i można wlatywać. W ten sposób przecięliśmy MATZ (Wojskową strefę ruchu lotniskowego) Malborka, potem pogadaliśmy ze zbliżaniem Gdańska, które zorganizowało nam ładne zniżanie tuż po ominięciu Pruszcza Gdańskiego i dzielnie ćwiczących tam żołnierzy, kontakt z Gdańsk wieża, niski przelot nad pasem 29 (bez dotknięcia kołami, bo wtedy przychodzi faktura, a finanse już i tak nadwyrężone), przekazanie do kolejnego wojskowego kontrolera - tym razem Oksywie Tower, dzięki któremu przelecieliśmy całą długość półwyspu.

Na koniec powrót znowu przez Gdańsk do Modlina. Zbliżając się do Warszawy zapytaliśmy czy przypadkiem nie moglibyśmy sobie od zbliżania zażyczyć Wektorów na ILS na pas 08 w Modlinie. Okazało się, że nie ma problemu i niczym wielki Bening albo nawet Antonow, majestatycznie spłynęliśmy na pas tuż przed zamknięciem lotniska.

W normalnych warunkach cieszyłbym się z kompletowania uprawnień, a teraz mam dziwne wrażenie że to może być jedyny raz w życiu kiedy takie podejścia robię, bo pracy w branży przez najbliższe lata nie będzie.

#lotnictwo
popovonkox - Hajłej to Hel. 

No i z powodu #koronawirus jakoś tak bez entuzjazmu z...

źródło: comment_1587712121RUq5C6ISNq9Zagzu6s7hFA.jpg

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ziele1985: Za około 120k da się zrobić, jak załapiesz się do uczelni lotniczej to tak za 40-45k (PPL + trochę nalotu). Teraz każdy chce lowpassa, bo za touch and go 1000 zł, a i kontrolerzy się cieszą bo mają operacje lotnicze.
@lukasz-lux: około 2400 - 3 godziny po 800 za/h
@pawello1944: Ano planuje dalej działać w klubie, trzymać się swojej firmy i może jakieś FI zrobić.
  • Odpowiedz
@popo_von_kox: raczej każdy chce lowpassa bo nic nie lata to se mogą robić. Słyszałem jak po starcie Mriji jakiś chciał lowpassa zrobić a wieża że nie bo muszą pas posprzątać. To ten znowu się pyta czy może obok pasa na 50m a wieża dalej żeby spadał.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@popo_von_kox: Wyluzuj, rynek wróci. Za jakieś 3 lata pewnie znowu będą zatrudniać na luzie. Wiem, że to nie szybko ale będzie.

@ziele1985: Bo kontroler musiałby wziąć odpowiedzialność za latanie nisko gdzieś poza pasem drogi startowej, który to z założenia nie jest przystosowany do robienia tam jakichkolwiek operacji.

@flugaarugakakaraka: Jak chcesz się zabrać to czas słabej prosperity jest dobry. Taniej, mniejsze kolejki i potem jak zaczynają zatrudniać
  • Odpowiedz
@peszmerd chińczycy nigdy nie brali ludzi z eu bez doświadczenia, tam trzeba mieć odblokowanego ATPL(A) plus ichniejsze egzaminy + ichniejsze zdrowie. Chiny to temat dla ludzi z TR i najlepiej godzinami jako PIC w Multi Pilot. Nawet w czasach prosperity.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@popo_von_kox: protip: linie cargo. Praca ciężka, dużo poza domem i latanie głównie w nocy ale roboty nie brakuje.
Ja niestety nie mam teraz jak podejść do egzaminów z ATPLa, ale odłożyłem sobie to na koniec roku, a w 2021 zrobię praktykę i może od 2022-2023 będzie można coś działać.
  • Odpowiedz