Wpis z mikrobloga

#koronawirus #turystyka #gospodarka
Trzeci wpis po rozmowie z koleżanką od bookingow czarterowych dla jednego z największych biur podróży w PL.
Sytuacja u nich straszna firma szacuje straty w sezonie 2020/2021 na 108mln PLN. Liczba anulacji wycieczek poza stricte luksusowymi kierunkami wynosi praktycznie 100% tam gdzie można stracić do 30% wkładu. Liczba sprzedanych wycieczek od 11 dni o 95% niższa względem początku marca w zeszłym roku. Firma stara się sprzedawać wycieczki z choćby minimalna marżą zapewniając sobie środki obrotowe nie mówiąc o zysku. Firma zostaje obciążona przez 3 firmy czarterowych lotnicze za zamówione maszyny które nie o lecą. Każdy się na każdego wypina

Z mojej branży tj. transport logistyka masakra.
Spadek zamówień do IT i z IT 35% i wciąż rośnie.
Spadek zamówień na intermodale (kontenery) 25% portów w UE. Spadły drastycznie ceny transportu kontenerów z portów Chińskich. W listopadzie cena kontenera 40" ChRL do Hamburg 1260usd obecnie dostaje oferty po 650 USD. Statki nie mają z czym pływać.
W ciągu najbliższych 2-3 tygodni porty opustoszeją.
Spodziewam się załamania branży transportowej.
  • 33
@Tonari_Totoro: zerknij na filmiki z portu LA.
Stocki puste, całe piersy gołe jak boiska.
mi teraz tez ostatnia partia puszek wyplywajacych przed CNY przychodzi - a potem swierszcze graja.
Kolejne pojedyncze przesyłki z yantian mi wyszły z ETA połowa kwietnia, ale to pojedyncze sztuki.
wiekszosc CN stoi nadal.
firmy przewozowe kierowców na urlopy przymusowe wysylaja od przyszłego tygodnia, bo roboty nie ma.
Branza podupada, i tak nisko marżowa - a co
@Tonari_Totoro: to ja dodam coś od siebie. Pracuje w dużej fabryce mebli tapicerowanych. Około 1200 pracownikow. Właśnie skończyły nam sie automaty do łóżek (elektroniczne, sterowane przyciskami ustawianie oparcia itd.) a w prognozie za tydzień maks dwa skończą nam się tkaniny tapicerskie. Krojownia już kto mial jakieś zaległe dni z zeszłego roku to jest na urlopie. Następna szwalnia i tapicernia. Na szczęście ja pracuję na stolarni to zanim zapełnimy magazyny to trochę
@dziadeq: Ciężko powiedzieć bo wtedy to było długotrwałe. Tutaj może wszystko stanąć a po 3 mc ruszyć pełną parą.
Kwestia kto wytrzyma a kto nie.
Luka na rynku zawsze się zapełni. Jest szansa dla Polskich firm że się wybiją po kryzysie jak zachodnie będą się przekręcać. Ale np. Lot który kupił niemieckiego Concorda jest teraz w czarnej dupie bo obłożenie samolotów leci na łeb na szyję i IATA szacuje straty branży
@Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie: Wrzuć jakieś źródło. Nie robię USA poza jakimiś strzałami do New Jersey i z chęcią poczytam. Wiem za to że ciuchcia z GD do Dębicy zaraz będzie woziła powietrze. W Sławkowie przygotowują plan składowania pustych puszek na Depo bo się spodziewają braku odbiorów przez pewien czas co może im całkowicie zawalić plac...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Tonari_Totoro: statki nie mają z czym pływać? Na 20" jedynym problemem jest niska dostępność kontenerów ze względu na to co miało miejsce w Chinach. Co prawda zajmuje się ładunkami na konkretnej trasie ale u mnie jest problem z dostępnością miejsca na jednostkach. Armatorzy wolą brać lżejsze załadunki. Całe szczęście, że Chińczycy wracają do pracy w portach, bo ceny frachtu są abstrakcyjne. W chwili obecnej cieszę się jak głupi jak uda się
@jaywalker: na 20" mam oferty do GD trochę inne niż ty...
Qingdao 570 Dolców
Huangpu 605 Dolców
Xiamen/Ningbo/Shanghai/Shenzhen 600 Dolców
Zhongshan 680
Shunde 680
Tranzyt 35-45 dni.
Najtańsze 40" dziś po 680 szły z Shenzhen na ETD w ten piątek, reszta cen w zakresie 700-920 na 40" co i tak jest mega tanie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Tonari_Totoro: całe szczęście ja kopie w ziemi koparką i mam nagrany kontrakt na ponad rok, więc jest szansa to przejść w miarę bez bólu. Myślę, że ludzie nadmiernie panikują, ale potem to jest już efekt śnieżki - jeden się obsra, za nim dziesięciu i potem cyk - 20% na giełdzie w 3 dni i #!$%@? cena złota i kruszców w kosmos. Pytanie, na ile ten wirus jest poważny i na ile
@buczubuczu: wydaje mi się że jak coś ma śmiertelność 3% to poważne.( ͡° ʖ̯ ͡°)
Pewnie pierwsze miesiące to panika i braki produkcji. Potem ludzie jak to ludzie się do wszystkiego przyzwyczają i jakoś odpuści. Odpręży się pewnie za rok może dwa jak się pojawią medykamenty na to paskudztwo.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Tonari_Totoro: ah dopiero przeczytałem dokładniej wpis. Mówisz o Chinach. Pływam z Azji ale za praktycznie 2x stawki jak Ty i to z pocałowaniem w rękę. Mam same ciężkie załadunki 25-27,5t w dużych ilościach i armatorzy kłada lache na takie gabaryty. Całe szczęście, że miejscowi agenci całkiem dobrze sobie radzą. Najgorzej jak przeładowują w Colombo, bo to wiąże się z przesunięciem o tydzień do dwóch. Z tego co czytałem i słyszałem to
@Tonari_Totoro śmiertelność podawana jest na podstawie zaobserwowanych przypadków. Ciekawe ilu ludzi ma wirusa nawet nie wiedząc. A ich się nie wlicza do statystyk bo nawet lekarza nie widzieli.
@tygry: A ilu starszych umarło "ze starości" bez badań( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ale logika zła. Jeśli przyjmują do szpitala 1000 osób a 30 umiera to mają 3%.
Ci co nie widzieli lekarza też są ujmowani.
@jaywalker: Ja 90% ChRL, Sri i Indie sporadycznie czasem jakiś szajs głównie meble które kupują po 5k za pełny kontener a sprzedają u nas jako ręcznie robione ręką rzemieślników posiadających zdolności po prapraprzodkach robiących komody za 60k za kontener sprzedawany w Domotece ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@tygry: zdanie mam odmienne Młody Padawanie <(*_*)>
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Tonari_Totoro: mam stół z Indonezji, znajomy temat ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) Na meblach chyba największe przebitki robią. Z jednej strony zazdroszczę niskich stawek, z drugiej zaś wiem co się z nimi wiąże. Pozostaje być dobrej nadziei, sytuacja nie jest tak tragiczna jak niektórzy mówią. Grunt to przetrwać kryzys w Europie. Po tym