Aktywne Wpisy
njdnsjdnjs +4
mieliście w swoim życiu takie wydarzenie, które zmieniło całkiem jego bieg? albo wasze myślenie, albo było po prostu przełomowe.
#pytanie #psychologia
#pytanie #psychologia
NapalInTheMorning +169
Najbardziej obrzydliwe w zakolaku jest chyba to, że zaczął on pchać pisowską narrację nie z powodów ideowych, ale finansowych. Po prostu wie po spotkaniach np. z Obajtkiem, że pisowcy gotowi są szastać grubymi pieniędzmi za swoją propagandę, a zakolinho zapachu mamony zignorować nie może.
#bekazpisu #kanalzero
#bekazpisu #kanalzero
Podpinam się pod linię CAN, wysyłam ramki wybudzeniowe (0x130) i nic, cisza. Moduł po 10 sekundach od zasilenia przechodzi w stan uśpienia. Analizator stanów logicznych pokazuje, że nic moduł nie wysyła sam z siebie.
Wg tego zasilanie daję na piny 7 (12-14V) i 8 (GND), a K-CAN (100kbps) na 5 i 6. Reszta wtyczek podłączona jest do układów wykonawczych tj silników w siedzeniu, mat grzewczych oraz panelu sterującego (LIN) z boku siedzenia. Mam dwie płytki sterujące, obie zachowują się dokładnie tak samo tzn nic nie robią.
Zawartość ramki oczywiście ma znaczenie, to wiem. Znalazłem w internecie, że
1. Twoj modul podpiety jest pod K-CAN. W BMW jest kilka szyn CAN, np KCAN1, KCAN2, KCAN3, KCAN4, PT-CAN, D-CAN. Musisz miec pewnosc ze jested podpiety pod K-CAN.
2. 0x130 to "keep alive" message. Czyli tylko do wzbudzenia. konkretne dane i komendy wysylasz innymi CAN ID (nie wiem jakimi, to zalezy od koknkretnego modulu).
3. Jak
1. Wiem, że jest kilka CANów w autach. Siedzenie które posiadam, zawiera na płytce układ TJA1055, który wg noty katalogowej jest low-speed. I to by się zgadzało, bo K-CAN jest low-speed i pracuje na 100kbps.
2 i 4. Tak, 0x130 to ramka wybudzeniowa. I liczyłem na to, że ona wybudza
Bez sygnału ignition na canie nic nie można