Wpis z mikrobloga

Ktoś tu jest szpecem od #elektronika w #samochody? Próbuję uruchomić moduł siedzenia z #bmw poza autem po protokole K-CAN i idzie mi jak po grudzie. Mam kilka pytań z tym związanych.

Podpinam się pod linię CAN, wysyłam ramki wybudzeniowe (0x130) i nic, cisza. Moduł po 10 sekundach od zasilenia przechodzi w stan uśpienia. Analizator stanów logicznych pokazuje, że nic moduł nie wysyła sam z siebie.
  • 9
@1iostatni: Opieram się o ten schemat wtyczek: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-xdrive30d-sav/components-connectors/components/a-control-units-modules/a187-seat-module-driver/HTHpqgXG.svg

Wg tego zasilanie daję na piny 7 (12-14V) i 8 (GND), a K-CAN (100kbps) na 5 i 6. Reszta wtyczek podłączona jest do układów wykonawczych tj silników w siedzeniu, mat grzewczych oraz panelu sterującego (LIN) z boku siedzenia. Mam dwie płytki sterujące, obie zachowują się dokładnie tak samo tzn nic nie robią.

Zawartość ramki oczywiście ma znaczenie, to wiem. Znalazłem w internecie, że
@lutecki: temat zlozony, nie wiem jak dokladnie dzialaja te moduly ale jedyne co moge poradzic:
1. Twoj modul podpiety jest pod K-CAN. W BMW jest kilka szyn CAN, np KCAN1, KCAN2, KCAN3, KCAN4, PT-CAN, D-CAN. Musisz miec pewnosc ze jested podpiety pod K-CAN.
2. 0x130 to "keep alive" message. Czyli tylko do wzbudzenia. konkretne dane i komendy wysylasz innymi CAN ID (nie wiem jakimi, to zalezy od koknkretnego modulu).
3. Jak
@1iostatni: Ja nie mam dostępu do auta, mam tylko fotel i dwa sterowniki, które mogę zamieniać sobie, ewentualnie podpinać poza siedzeniem.

1. Wiem, że jest kilka CANów w autach. Siedzenie które posiadam, zawiera na płytce układ TJA1055, który wg noty katalogowej jest low-speed. I to by się zgadzało, bo K-CAN jest low-speed i pracuje na 100kbps.
2 i 4. Tak, 0x130 to ramka wybudzeniowa. I liczyłem na to, że ona wybudza