Wpis z mikrobloga

Mnemotechniki są zajebiste.
Tym tematem interesowałem się od póltora roku i miałem jakieś podejścia do tych technik ale nie widziałem efektów i nie bylem do tego zmotywowany.

Mistrzowie sportów pamięciowych potrafią zapamiętać każde słowo w książce wielostronnicowej, talię kart w 17 sekund, każdy swój dzień w perspektywie 4 lat albo kilka tysięcy liczb pi. Większość z tych rzeczy to bardziej sport i wyzwania niż rzeczy przydające się w codziennym życiu ale można te techniki zapamiętywania wykorzystać do sensownych spraw.

Od 2 miesięcy wróciła mi na to zajawka. I robię #chwalesie.
Wciąż jestem na początkującym poziomie i moje dotychczasowe osiągnięcia nie są duże ale mam nadzieje, że to dobry start do rozwijania tych umiejętności.
Zapamiętałem 100 cyfr liczby piz można powiedzieć w dwa wykłady na studiach.
Talię przetasowanych kart, tzn kolejności w talii. Była to moja pierwsza próba i jak dotychczas ostatnia. Zajęło mi to 10 minut i przez nastepne 3 dni potrafilem bezblednie ulozyc ten zapamiętany układ talii.
Jednego dnia (kilka godzin) nauczyłem się nowych 50 słów po ang i z ok 30 po hiszpańsku. Minęło od tego parę tygodni i nadal wszystko pamiętam.

Jest tu ktoś kto również się interesuje tym tematem?

#mnemotechnika #nauka #naukajezykow #edukacja #studbaza #hobby
  • 4
@Mirabelka102: Aby zapamiętać jakieś słówko robię skojarzenie do niego, czyli tworzę taki obraz w wyobraźni i umieszczam go w pałacu pamięci. Ale tej metody zapamiętywania głównie uczyłem się od tego gościa: https://www.youtube.com/watch?v=zJDWLYMBN2k&list=PLupgqLsTgmdO6ClORS4LvlBVPlzd9I2Yq
tam jest playlista z 30 słówkami i tłumaczenie jak je zapamiętać za pomocą pałacu pamięci. Mega efektywne a po kilku przykładach już łatwo się tworzy te skojarzenia