Wpis z mikrobloga

@ziaba: Turbina w dieslu po 30 sekundach jazdy na wysokich obrotach osiąga 670 stopni a w benzynie ponad 800. To oznacza, że po jeździe na autostradzie przy dużym obciążeniu silnika automatyczne zgaszenie go przez system start/stop powoduje nagłe zatrzymanie obiegu oleju w silniku a tym samym on się przypala np. do turbiny i niszczy nam turbinę. Co więcej DPF wymaga okresowego wypalania, które polega na tym, że silnik chce utrzymać temperaturę
@levusek1992: @NicoRosberg: dodatkowo niektóre systemy mają oddzielny układ chłodzenia turbiny który działa nawet po wyłączeniu silnika z tym systemem start-stop. Po tylu latach od wprowadzenia jest to już dopracowane ale rozumiem, że może niektórych wkurzać. Dodatkowo nie wiem czy nie da się tego jakoś łatwo wyłączyć, bo chyba nie trzeba bawić się w podłączanie komputerów? Tutaj dyskusja o tym sprzed pół roku https://www.wykop.pl/link/5055333/jak-wylaczyc-system-start-stop-w-grupie-vag-bez-komputera/
A taka ciekawostka

Pierwszym seryjnym modelem z systemem start-stop, który automatycznie wyłączał silnik w określonych sytuacjach, był Golf trzeciej generacji w wersji Ecomatic, wprowadzony na rynek jesienią 1993 r. Wykorzystano w nim doświadczenia zebrane podczas prac przy prototypie Öko-Golf, bazującym na Golfie drugiej generacji. Wyłączanie silnika następowało nie tylko po 5 s pracy silnika na biegu jałowym, ale również podczas jazdy, gdy kierowca nie naciskał pedału ”gazu”. Ponowne naciśnięcie pedału ponownie włączało