Aktywne Wpisy
Bananek2 +332
Wydaje mi się, że zaszła zmiana w postrzeganiu przyszłości ogólnie w społeczeństwie. Kiedyś myśleliśmy, że 2024 będzie rokiem z dalekiej przyszłości gdzie będziemy żyć jak Jetsonowie. A jak obecnie żyjąc w 2024 wyobrażamy sobie 2070? Nijak, bo nie ma już futurystycznych wizji jak będzie zajebiście, a bardziej obawiamy się jak bardzo sprawy mogą się p---------ć. Tak jak kiedyś wydawało się że ludzkość wyczekuje przyszłości tak teraz wydaje się, że ludzkość bardziej się
Nacho_Libre +19
#sluchamzlastfm #sluchamzlastfm2 #muzyka #spotify #lastfm
Dzień dobry,
W ten niedzielny poranek zapraszam do cotygodniowego Waszego zestawienia najczęściej słuchanych albumów w serwisie last.fm w kończącym się tygodniu.
Słucham
Dzień dobry,
W ten niedzielny poranek zapraszam do cotygodniowego Waszego zestawienia najczęściej słuchanych albumów w serwisie last.fm w kończącym się tygodniu.
Słucham
Przykladowo, odpalam auto w garazu, czekam az sie w miare nagrzeje, wyjezdzam w jakas arktyke ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na zewnatrz -50 / -60 stopni, do przejechania pareset kilometrow. Jest jakies realne ryzyko ze cos po drodze strzeli? Ogrzewanie da rade utrzymac w miare sensowna temperature w srodku?
#motoryzacja #samochody
Jedyne co zauważyłem parę lat temu:
w 2017 roku była ta dość konkretna zima, gdzie temperatury spadały poniżej -30, a ja akurat jechałem w trasę autem z turbodieslem. I zauważyłem, że muszę trzymać go na niskich obrotach tak, żeby turbina się nie załączała, bo jak dostawał dużą ilość lodowatego powietrza to aż miał
@aksal89: a normalnie grzalo w srodku? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pytanie tez jakby sie auto zachowywalo przy tych -50 / -60, bo to jednak sporo chlodniej niz -30... I jak na przyklad akumulator by to zniosl. Niby bylby ciagle ladowany alternatorem, no
W instalacjach powietrza zamarza wilgoć w przewodach , często montuje się podobne szyby żeby nie zamarazalo, zakrywanie chłodnic, wymiana plynu, podgrzewane filtry i całe instalacje do baku, grzałka bloku, akumulatory głębokiego rozładowania, zwykle żelowe.
Zwykła nagrzewnica może nie ogarnąć tematu
@DryfWiatrowZachodnich: Tu jest problem bo może okazać się że złapana guma unieruchomi pojazd - w tej temperaturze stal staje się bardzo krucha i możesz połamać śruby mocujące felgę jednak... są to temperatury bliskie rekordowym w miejscach gdzie zimową nocą jest zwykle -40°C o ile się nie mylę. Jeśli płyny w aucie będą przygotowane na takie mrozy a olej
@bigger: w sensie specjalne szyby? Nie rozumiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bigger: a to aby nie dziala tak ze jesli silnik jest
Generalnie taki benzynowiec z podgrzewaną przepustnicą śmiało poradzi sobie z -40°C o ile odpali. Jak się trochę rozgrzeje to można ruszać nim w trasę.
Z drugiej strony,
Komentarz usunięty przez autora
@SpalaczBenzyny: No właśnie tak się zastanawiałem, czy tak powinno być, bo absolutnie nigdy nie dawał żadnych objawów poza tym jednym dniem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak na logikę sobie dodałem, że przecież diesel zanim się rozgrzeje na