Wpis z mikrobloga

Fallout 1 w New Vegas, czyli premiera Fallout The Story

Ukazała się niedokończona wersja ambitnej modyfikacji do New Vegas, której celem jest przeniesienie pierwszej części do 3d. Twórcy zastrzegli wyraźnie, że tylko kilka lokacji jest ukończonych, ale wolą już dłużej nie trzymać fanów w niepewności - projekt był kilkakrotnie zawieszany i odwieszany, więc uznali, że lepiej wypuścić efekty dotychczasowych prac.
Mimo wszystko mod powinien być całkiem grywalny. Moim zdaniem wygląda to bardzo fajnie. Ja z ewentualną recenzją wolę poczekać do pełnej lub pełniejszej wersji, ale jestem pewien że premierowy rozgłos pomoże twórcom w dokończeniu dzieła.

Przypominam też, że powstaje/powstawała również konwersja Fallout 2 na New Vegas - Molten Clouds.

link

#fallout #falloutmod
Sagez - Fallout 1 w New Vegas, czyli premiera Fallout The Story

Ukazała się niedok...

źródło: comment_sBkjt8BUMqIUAL3BbHnEhEz2pJ6yKdpv.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Sagez: Niby spoko ale w sumie silnik bethesdy jest na tyle upośledzony, że spora część mechanik z jedynki nie będzie działać prawidłowo np dialogi.

Z fo2 w new vegas będzie jeszcze gorzej.
  • Odpowiedz
@Kryspin013: myślę, że takie mody to spoko opcja dla ludzi, co chcą poznać 1 i 2 ale obawiają się zagrać w oryginał (że grafika nie taka albo że niby za trudne).
  • Odpowiedz
@Neurohaox: To znaczy też bez usprawnień, które New Vegas wprowadziło? ( ͡º ͜ʖ͡º) Typu system frakcji, nagrody i kary za reputację, system przebrań, modyfikacje do broni itp itd.
  • Odpowiedz
myślę, że takie mody to spoko opcja dla ludzi, co chcą poznać 1 i 2 ale obawiają się zagrać w oryginał (że grafika nie taka albo że niby za trudne).


@Sagez: No ok. Chodzi mi bardziej o to ile rzeczy bethesda uprościła. Nawet fabularnie może być ciężko patrząc na samą zasadę działania dialogów. Nie wiem czy jakiś mod tego nie zmienia ale praktycznie w New Vegas tówrcy nie stosowali ukrywania dialogów
  • Odpowiedz
To znaczy też bez usprawnień, które New Vegas wprowadziło? ( ͡º ͜ʖ͡º) Typu system frakcji, nagrody i kary za reputację, system przebrań, modyfikacje do broni itp itd.


@Sagez: A skąd! Ze wszystkim chcę. Nie pisałem o jakimś marnym remasterze bethesdy, tylko o porządnym modzie z nma :) No ale gwoli ścisłości trochę masz rację, bo jedynym sensownym silnikiem byłby fonline nie f2 (chyba, że bethesda
  • Odpowiedz
bo jedynym sensownym silnikiem byłby fonline nie f2

@Sagez: co prawda mogę się mylić, bo zerknąłem teraz i pisał o rzeczywistej konwersji na f2 jednak, to pardon.

Edit: No jednak reversuje oryginalny kod f2. Impossible is nothing ;)
  • Odpowiedz
chyba, że bethesda jakimś cudem znalazłaby kod źródłowy i w geście dobrej woli udostępniłaby go społeczności modderskiej wraz ze zgodą na wszelkie modyfikacje, ale takich rzeczy zarząd bety nie zrobiłby nawet na zejściu po jetcie


@Neurohaox: "bethesda" i "w geście dobrej woli" w jednym zdaniu xD

Btw kiedyś była dostępna jakas wersja silnika fo2 - nie wiem czy open source czy nie na nma. Pamiętam posty ludzi testujących build pod linuksa.
  • Odpowiedz
@Kryspin013:
Sam silnik został stworzony przez Rosjanina o pseudonimie cvet, nie tylko jest dostępny, ale wciąż rozwijany https://github.com/cvet/fonline

Co do serwerów:
Pierwszym popularnym serwerem był 2238 (wspólny wysiłek grupy rotators, generalnie ludzi z nma, m.in. właśnie wspomnianego wcześniej Lexxa), po tym jak upadł zdecydowali upublicznić całą grę (czyli silnik + cała zawartość mapy, questy, skrypty etc) https://github.com/rotators/foclassic. Ostatni projekt Lexxa o którym niedawno sagez pisał, czyli f1 na silniku f2 jest na tym
  • Odpowiedz
@Neurohaox: Nie pisałem o silniku foline, mój komentarz dotyczył czego innego. Pisałem o skompilowanym falloucie 2 pod linuksa i udostępnionymi binarkami, które gdzieś zniknęły w pewnym momenice.

Silnika folnine nie biorę na poważnie. Zresztą moderzy też nie zdają się do końca brać na poważnie i dalej te najbardziej istotne mody z jakiegoś powodu są tworzone pod oryginalnego fallouta 2. To trochę tak jak sytuacja z modami do HoMM3 i VCMI.
  • Odpowiedz
Nie pisałem o silniku foline, mój komentarz dotyczył czego innego. Pisałem o skompilowanym falloucie 2 pod linuksa i udostępnionymi binarkami, które gdzieś zniknęły w pewnym momenice.


@Kryspin013: A rzeczywiście, to ciekawe. W sumie żadnego sensownego wyjaśnienia nie widze (beta też raczej nie nęka za bardzo tego środowiska, ale kto wie może pogrozili paluszkiem).

Silnika folnine nie biorę na poważnie.

Sam wkleiłeś przed chwilą jakiś anonimowy silnik robiony przez 8 rusów,
  • Odpowiedz
Sam wkleiłeś przed chwilą jakiś anonimowy silnik robiony przez 8 rusów, na którym jeszcze nikt nic nie zrobił, ale ok ;)


@Neurohaox: Nie widzisz różnicy? Silnik od 8 rusów to otwarta implementacja silnika fallouta 2. Folnilne jest co najwyżej częściowo kompatybilna z falloutem 2. Nie widziałem jeszcze by ktoś przeszedł oryginalnego fallouta 2 na silniku fonline albo by powstawało coś na tym innego niż bardzo takie sobie mmo. Nie takie
  • Odpowiedz
@Kryspin013:

Nie widzisz różnicy?

Widzę, nie wyszło w oparciu o ten silnik kompletnie nic, żadna gra którą można ukończyć, albo w któą chociaż można sensownie zagrać (silnik w wersji 0.3, w roadmapie m.in. npc, windy, worldmapa, skille, obsługa skryptów, combat ai etc. czyli wszystko co od 10 lat działa w fonline), na silniku fonline wyszło 6-7 kompletnie różnych działających często po kilka lat gier na przestrzeni ostatniej dekady + przynajmniej
  • Odpowiedz
Widzę, nie wyszło w oparciu o ten silnik kompletnie nic, żadna gra którą można ukończyć,


@Neurohaox: Powtórzę się. To jest klon silnika fallouta 2 - co miało na tym silniku powstać? To co ma docelowo na tym działać to oryginalne assety, skrypty, mapy z Fallouta 2 a więc i później także mody z Fallouta 2. Taki ten silnik ma cel. FOnline nie spełnia tego celu w żadnym aspekcie, fonline jedynie zapożycza
  • Odpowiedz
@Kryspin013: Uhhh podałeś jako przykład silnik w którym nie ma npców, w którym nie działają skrypty, w którym nie można poruszać się po worldmapie etc. czyli coś co nie ma jeszcze nawet 1/3 funkcjonalności gry, a upierasz się, że silnika na którym powstały gry z zawartością (mapami, questami, npcami, działającym netcodem) nie bierzesz na poważnie.

FOnline nie spełnia tego celu w żadnym aspekcie, fonline jedynie zapożycza assety i część
  • Odpowiedz
a upierasz się, że silnika na którym powstały gry z zawartością (mapami, questami, npcami, działającym netcodem) nie bierzesz na poważnie.


@Neurohaox: No ale to się nie wyklucza (?). Tak, silnik sobie powstaje, nawet nie wiadomo czy będzie skończony i spoko. Nie zostanie skończony to może powstanie inny albo wcale nie powstanie nic. Nie zmienia to faktu, że na fonline nie wychodzą pełne mody a moderzy nadal zdają się woleć kończyć
  • Odpowiedz
Jeśli ktoś będzie mógł zacząć pracę nad odtworzeniem f2 na silniku na którym podałeś, to będzie to dopiero za kilka lat jak ci ludzie uporają się z działaniem podstawowych rzeczy znajdujących się w f2 i wyjdzie im to dobrze (walka, skrypty, etc) Wydajesz się tego nie rozumieć, że fonline to silnik i mylisz to z 2238. Przykłady całych gier które ci podałem, to więcej niż mod, to cała gra z własną zawartością
  • Odpowiedz
@Kryspin013:

dalej będę tak twierdził dopóki nie wyjdzie jakiś mod, który sprawi, że wszsycy będą woleli grać na na silniki fonline, niż np na oryginalnym silniku gry


Nie wiem za bardzo co to znaczy. Wszyscy gracze f2 będą musieli zadeklarować, że będą grali w jakąś konkretną modyfikację, żebyś łaskawie uznał silnik za udany? Piłeś? Nie pisz
  • Odpowiedz
Upierasz się nad wyższością jakiegoś z d--y silnika w którym nic nie ma


Dlaczego uparcie wmawiasz mi coś czego nie napisałem i coś co dotyczy całkowicie pobocznego wątku nie mającego nic wspólnego z głównym tematem. Napisałem ci, żebyśmy odpuścili wątek otwartego silnika bo nie ma sensu dyskutować o tym a ty dalej w to brniesz.

Wszyscy gracze f2 będą musieli zadeklarować, że będą grali w jakąś konkretną modyfikację, żebyś łaskawie uznał silnik za
  • Odpowiedz