@wetnosekoala imho ten trend jest dużo milszy dla oka, lekki gradient, brak zbędnych szczegółów czy efektów, rośnie przejrzystość, można zaoszczędzić czas pracy grafika (maleją koszta). Popularność rośnie, przykładem może być zmiana oprawy GUI klientów Blizzarda czy Riotu właśnie w stronę minimalizmu.
@ExaggeratedRumors: w sumie troche rozumiem to, bo zyjemy w epoce apek mobilnych i nie korzystamy z jednego programu, tylko z kilkudziesieciu w ciagu dnia, duzo detali w logo mogłoby być meczące dla oka, a tak w menu w telefonie wszystko wyglada przejrzyscie. Z drugiej strony, trendy lubia sie zmieniac jakby nie patrzeć.
@Aokx: To dość obecny od wielu lat trend na upraszczanie, ujednolicanie oraz ograniczanie ekspresywności interfejsów (czyli prostota albo minimalizm). Nie zawsze to pasuje do pewnych elementów, ale ma pasować jak największej grupie odbiorców, a czy to ładne to już inna kwestia.
@Aokx: Jeszcze zmianę samego UI to idzie przeżyć. Gorzej jak idzie za tym wyrżnięcie większości opcji z interfejsu, w taki sposób, że musisz grzebać gdzieś w rejestrze czy w plikach, bo twórca stwierdził, że przeciętny amerykanin z frytką zamiast mózgu nie potrzebuje jakiegoś przełącznika czy slidera.
@Aokx: Minimalizm to najlepsze co przytrafiło się temu światu. Weź na przykład poniższą reklamę apple. Ktoś zainteresowany dostaje pstryczek że o, już jest. Mniej zainteresowani dostaną pstryczek że o, może wygoogluję o co chodzi. Niezainteresowani oleją i pojadą dalej. A co jest najlepsze? Ano to, że nie robi się krzykliwego reklamowego #!$%@?. Taki na przykład media expert - ich reklamy to #!$%@? rak po prostu, połączenie najbardziej krzykliwych kolorów, nasrane napisów/obrazków/elementów
@Aokx Czytałem gdzieś kiedyś, że google zaoszczędziło kilka milionów przez usunięcie zbędnych szczegółów w logo na stronie głównej. Poza tym, minimalistyczne logo mniej kują w oczy
@poczekalniaa: Ja #!$%@?ę. No to jest właśnie to o czym mówię. Stanowczo powinni zmienić firmę od pr/marketingu. To już nawet na galeriach się ujednolica loga żeby ładniej wyglądało, co jeszcze 5/7 lat temu nie było standardem.
Popularność rośnie, przykładem może być zmiana oprawy GUI klientów Blizzarda czy Riotu właśnie w stronę minimalizmu.
"Coś mi się niepodoba więc jest głupie"
Ok, boomer xD
A co jest najlepsze? Ano to, że nie robi się krzykliwego reklamowego #!$%@?. Taki na przykład media expert - ich reklamy to #!$%@? rak po prostu, połączenie najbardziej krzykliwych kolorów, nasrane napisów/obrazków/elementów
P*lska w formie.