Wpis z mikrobloga

Czy spadek kompresji o 11% względem nominalne i o 4% względem minimalnej, po próbie olejowej 2,5% spadek względem nominalnej, kwalifikuje się już do wymiany pierścieni? Objawem dlaczego podejrzewam pierścienie jest olej w airboxie, który wycieka prawdopodobnie z odmy, nie są to ogromne ilości, ale na tyle duże, że poprzedni filtr powietrza był nim cały ubrudzony. Natomiast w przewodzie spustowym poprowadzonym z airboxa ilość oleju był minimalna, ale była.
Motocykl yamaha mt 03 660
kompresja nominalna 6.5 bara,
minimalna 6 barów,
mój pomiar 5.8 bara,
pomiar z olejem 6.4 bara.
Z tego wynika że pierścienie są już zużyte, ale czy na tyle żeby dawać takie objawy?
#motocykle
  • 23
@bigger: Tak z xt, wątpię, że wymienia się pierścienie regulanie patrząc na ceny uszczelek i dostępność samych pierścienie. Nawet jeśli sie mylę to, średnio mam ochotę wydawać 800-1000zł na wymianę profilaktyczną, jeśli nie jestem pewien, czy aktualne pierścienie nie są zużyte w akceptowalnych normach.
@bigger: W takim razie myślisz, że przy takim spadku kompresji warto jest zaglądać do silnika i zrobić go przez zimę, czy czekać na sezon i obserwować co tak naprawdę się z nim dzieje i wtedy podejmować decyzję?
@inshallah: Pomiar kompresji wyszedł Ci poniżej minimum, obserwacja co się będzie działo z silnikiem nie naprawi Ci motocykla, jeżeli przy próbie olejowej masz praktycznie nominał, to głowica jest ok i ciśnienie spierdziela do korby. A czy może walić olejem do airboxa przez to? Oczywiście, tylko pytanie co wyjdzie po rozbiórce silnika, czy skończy się na pierścieniach, czy okaże się, że masz porysowaną gładź cylindra i będzie grubsza robota.
@inshallah nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie. Uważam że z pradopodobienstwem graniczacym z pewnością będzie jeździć dalej i wrócisz zawsze na kołach bo to pod względem niezajebliwosci nie ma Chyba nic bardziej pancernego poza stara DR, która jechała nawet na przeskoczonym rozrzadzie.
Ale ja bym poświęcił że 2 weekendy i ogarnął na perłowo jak wiazesz z motocyklem dalekosiezne plany. Bo na sezon to nie warto.

Ten silnik jest zajebisty.
bigger - @inshallah nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie. Uważam że z pradopodobienstwe...

źródło: comment_XMhR5YGNcAL3lAffcZSuUWdwkVrHmQgh.jpg

Pobierz
To jeszcze przeczytaj w service manual jak powinna być wg producenta przeprowadzona kont.rola sprężu. Wg mnie spręż masz OK.


@Gixaar: Robiłem test zgodnie z serwisówką. Spadek sprężania nie jest drastyczny, ale jednak ciśnienie w skrzyni korbowej musi być większe niż normalne, bo chlapie z niej olej, wiec cos jest na rzeczy. Trzeba będzie sie tym zając.
@czarny_i_zly: Czy masz odpowiedni poziom oleju? Sprawdzasz zgodnie z serwisówką, tj. rozgrzewasz przez 10-15 min, potem czekasz minutę lub dwie i sprawdzasz poprzez włożenie, a nie wkręcenie bagnetu? Wkręcenie bagnetu da błędny pomiar, a zbyt duża ilość oleju w tym systemie smarowania będzie powodowała wyrzucanie go do airboxa.
@czarny_i_zly: Motocykl kupiłem niedawno, nie wiem czy poprzedni właściciel nie przesadzał z olejem. Natomiast wiem, że teraz mam odpowiednią ilość oleju, dzisiaj przejechałem około 15 km i po powrocie zajrzałem do airboxa i na przeciwko wylotu odmy były ślady z olejem. Od zakupu motocykla i wymianie wszystkich płynów nie jeździłem nim za dużo także nie wiem jak tak na prawdę wygląda sytuacja. Patrząc jednak na to w jakim stanie był poprzedni
@inshallah: Zapędzasz się. Usuń olej do poziomu połowy bagnetu, niech to nie będzie max, wtedy zobacz, czy dalej masz mokro w airboxie. Jeśli nie robisz tego sam, sam sprawdź poziom oleju zgodnie z instrukcją, nie polegaj na mechaniku, bo mechanik wcześniej mógł być murarzem lub sprzedawcą. Masz 0,2 bara poniżej normy, to jest wartość błędu pomiarowego chińskiego zestawu.
Waż z którego cieknie olej idzie ze skrzyni korbowej przez "zbiornik wyrównawczy", z tego co kojarzę nie ma żadnego zaworu.


@inshallah: a sprawdziles ten zbiorniczek? internety pisza ze w 2009 przeprojektowali te czesc w przypadku xt660, ludzie miewali problem w olejem w filtrze i wymiana eliminowala problem. moze masz jakas niedroznosc, ktora puszcza olej jesli nazbiera sie cisnienie w skrzyni korbowej a potem uniemozliwia splywanie oleju ¯\_(ツ)_/¯ ja bym najpierw dokladnie