Wpis z mikrobloga

Planuję zawiesić działalność gospodarczą na okres roku. Posiadam na działalności leasing i kilka innych zobowiązań, które są dla mnie kosztem. Czy wobec tego ciągle muszę wysyłać do US informacje o kosztach?
Prowadzenie KPiR mogę sobie robić samemu, ale w tej chwili mam księgowość zewnętrzną głównie po to, żeby wysyłali papierologię do urzędu za mnie. Czy w przypadku zawieszenia DG muszę nadal wysyłać do urzędu, czy mogę spokojnie zrezygnować z księgowości i samemu wpisywać same obecne koszty podczas zawieszenia do KPiR?

#dzialalnoscgospodarcza #przedsiebiorczosc #ksiegowosc
  • 11
  • Odpowiedz
@kuncfot: Cholera, to się wkopałem. Leasing jest kosztem co miesięcznym, czyli w przypadku zawieszenia i tak musiałbym prowadzić księgowość i wysyłać kwity do urzędu, tyle że samemu jeśli bym zrezygnował z księgowości. Szkoda, myślałem że znajdę sposób żeby nie płacić księgowości ani nie wysyłać do urzędu, tylko spisywać sobie koszty do czasu odwieszenia... Polska po raz kolejny pokazuje mi że prowadzenie firmy w tym kraju jest niczym samo okaleczanie się.
  • Odpowiedz
@MuchomorSromotnikowy: to mi moja księgowa kiedyś odpisała:

W wypadku krótkotrwałego zawieszenia możemy zaliczać raty leasingowe do
kosztów, jednak gdy zawieszenie jest dłuższe to lepiej jest pominąć ten
koszt ponieważ US może uznać, że poniesiony wydatek w trakcie
zawieszenia nie ma związku z prowadzoną działalnością tzn.
  • Odpowiedz