W czym można zrobić grę typu tekken/mortal kombat 3d lub 2d, ale bez umiejętności programowania? Modele i animacje zrobiłbym sobie w blenderze lub jeżeli zdecyduje się na grę 2d to illustrator i after effects. Z tego co znalazłem to godot engine oraz armory3d. Co polecacie? #godot #gamedev #grafika
Do 2d polecam gorąco godota. Żeby stworzyć bardziej rozbudowane gry potrzebujesz umiejętności kodowania w jakimś stopniu. Po prostu stopniowo ucz się tego języka godotowego i go wykorzystuj. Zacznij od mechanik poruszania, ataków, tworzenia obiektów i tak stopniowo zdobywaj wiedze. Możesz też próbować game maker studio 2, ale on jest płatny i w mojej ocenie gorszy od godota.
@G123: Unity pewnie ma w sklepie jakieś gotowce, że tylko podmienić modele i pokręcić trochę w skryptach i gra gotowa. Raczej skłaniałbym się w stronę Unity.
Armory3D odradzam. To bardzo niszowy silnik, więc nawet jeśli działa, to będą braki w dokumentacji i niewielka społeczność więc ciężko będzie zapytać o pomoc.
@haxx tak się zastanawiałem właśnie żeby w illustratorze zrobić ten izometryczny ring, kilku bokserów i zrobić animacje ciosów w after effects i potem w czymś zrobić z tego gierkę tzn: - menu główne, wybór postaci, wybór przeciwnika, paski życia
Patrzyłen już ogólnie to w godot da się chyba fajnie to zrobić, a w unity będzie lepiej?
Z tego co znalazłem to godot engine oraz armory3d. Co polecacie?
#godot
#gamedev
#grafika
no chyba ze visual-scripting zaliczasz do "nieprogramowania" wtedy godot...
godota
. Żeby stworzyć bardziej rozbudowane gry potrzebujesz umiejętności kodowania w jakimś stopniu. Po prostu stopniowo ucz się tego języka godotowego i go wykorzystuj. Zacznij od mechanik poruszania, ataków, tworzenia obiektów i tak stopniowo zdobywaj wiedze. Możesz też próbowaćgame maker studio 2
, ale on jest płatny i w mojej ocenie gorszy od godota.Armory3D odradzam. To bardzo niszowy silnik, więc nawet jeśli działa, to będą braki w dokumentacji i niewielka społeczność więc ciężko będzie zapytać o pomoc.
- menu główne, wybór postaci, wybór przeciwnika, paski życia
Patrzyłen już ogólnie to w godot da się chyba fajnie to zrobić, a w unity będzie lepiej?
@G123: do 2D nie ma znaczenia który wybierzesz, obydwa są dobre. W 3D Godot jest słabiutki.