Wpis z mikrobloga

Mireczki dopytam z #ciekawostki na potwierdzenie, do napędu jak z fiata 126p (jako ciągnika jednoosiowego) coś jak połowa tzw. pojazdu #buggy
1. nie ma żadnych mechanicznych obecnie szans dostawić wałka napędowego?
2 nie ma szans wstawić skrzynię czy sprzęgło żeby wałek działał przy wyłączonym napędzie kół..

#motoryzacja #samochody #ciekawostki #mechanikasamochodowa #mechanika #narzedzia #pytanie
#warsztat
nutka-instrumentalnews - Mireczki dopytam z #ciekawostki na potwierdzenie, do napędu ...

źródło: comment_8DegSoIdUZWBQ4W4qe2j4Z0xaMtV7kYr.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@niezawodny: @kroje_warzywa_ziemniakiem: niedokładnie, żeby w koło tego nie powtarzać i nie odpowiadać dlaczego nie to czy tamto.. a przejrzałem już chyba WSZYSTKO co jest przynajmniej oferowane jako napęd do mocy kilku KM i przeniesienia napędu..

Chodzi o wyprowadznie mocy na napęd wałka do urządzenia ogrodniczego (ma być wielofunkcyjne wiec wałek musi działać niezależnie od napędu, bo innaczej jak wiadomo nie ma to sensu)

Są ciągniki, ale od polskiego dzika skrzynia
  • Odpowiedz
@cichanos: a widzisz musi być na tarcze..

to ogrodnictwo prostota i wytrwałość mechanizmu oraz brak awaryjności

musisz jechać na tym sprzęgle z 90 procent czasu

tym to się własnie różni od dostawki do takiego ursusa c 330 z podnośnikiem hydraulicznym

napęd hydrauliczny to będzie bardzo duża strata energii, może większa niż elektryczny

** ten problem był chyba od lat międzywojennych w tokarkach i te stare to dawały radę

ale szansa że
  • Odpowiedz
  • 0
@nutka-instrumentalnews W teorii można by zrezygnować z jednego przełożenia i zrobić dostawkę do skrzyni przez klapkę rewizyjną na tej skrzyni. Dołożyć drugi wałek pośredni na górę i go ułożyskować, a usunąć koło z tego biegu na wałku pośrednim z tego przełożenia. Wykonalne ale wymaga dużo przeróbek.
  • Odpowiedz
@niezawodny: i o tym myślałem to nie takie proste jest

pamiętajcie że nie chodzi jak w pocz. XX wieku o napęd do jakieś młocarni na polu co sobie chodzi stacjonarnie od pojazdu na kołach..

sens tego w ogrodnictwie i w trudnym terenie (błoto, górki, doły, chwasty i inne takie) jest precyzja urządzenia które nie jest wielkie jak ciągnik z przystawką, a musi ono szybko dostosowywać obroty i przede wszystkim rozprzęglać napęd
  • Odpowiedz
@nutka-instrumentalnews: Jak zrobisz to tak jak w tym linku to jest to po prostu wyprowadzenie wałka w drugą stronę na inny dyfer. Ten wewnętrzny skrzyni żyje swoim życiem, a ten swoim i oba pracują. Ja myślałem o zrezygnowaniu z jednego przełożenia i zamiast na napęd poświęcić je na dodatkowy wom. Ten wałek mógłby działać podczas jazdy wraz z biegiem lub nie, zależy czy pozbędziesz się przełożenie z wałka pośredniego czy zostawisz.
catsky - @nutka-instrumentalnews: Jak zrobisz to tak jak w tym linku to jest to po pr...

źródło: comment_xyV7ZNwhS8JQgoN64QkQkve0EaEEw6VG.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@catsky: ale masz wtedy dla lepszego zrozumiania tej idei możliwość przełączenia wszystkich biegów na napęd i niezależnie od tego załączania i wyłanczania wałka..

a co myślisz o tym wyjsciu z dodatkowym sprzęgłem od wła korbowy.. 126p by to wytrzymało..?
wtedy jest 100 procentowa niezależna kontrola, skrzynia moze też się szybko zblokować wiem z doświadczeń z podobnymi rzeczami z ursusa 360.. zmora..

Co sądzisz o fabrycznych takich mechanizmach..na zdjęciu? tam oprócz polskiego
nutka-instrumentalnews - @catsky: ale masz wtedy dla lepszego zrozumiania tej idei mo...

źródło: comment_ZGzFPKp5KYNK70mjrwhkrd7IKBotGARG.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@catsky: @niezawodny: @catsky: mam tą klasyczną wadę z ursusa 360 tam wom to jakaś masakra w skrzyni i przekaźnikach

praktycznie trzeba co jakis czas wszystko wymieniac bo nie ma szans to ustawiac i regulowac ze skrzyni

http://darmowyinternet.net/forum/temat-wom-walek-odbioru-mocy-w-ciagniku_1038

Jeżeli mamy problem z WOM-em w traktorze, który nie działa, nie chce się załączać lub wybija należy w pierwszej kolejności wykonać inspekcję w skrzyni przekładniowej oraz tylnego mostu poprzez dostęp do tych
  • Odpowiedz