Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jestem już jakiś czas w związku z dziewczyną ode mnie 3 lata starszą. Ja zaczynam drugi rok studiów, ona skończyła licencjatkę, w następnym roku mierzy w magisterkę. Generalnie wszystko świetnie, streszczając - bardzo dobrze się uzupełniamy. Martwi mnie jednak przyszłość, gdybyśmy byli dalej razem. Problem jest taki, że jak ja mam dość “przyszłościowe” studia i dobrze znam dwa języki obce, tak ona studiuję niejaką pedagogikę specjalną, a z języków umie tak naprawdę jedynie angielski. Pomimo, że podobno w jej specjalizacji sytuacja jest trochę lepsza (coś z dziećmi z autyzmem/aspergerem) to jednak, choć to ciekawa nisza, to dalej chyba niezbyt perspektywistyczna w tym kraju, szczególnie z naszą “kochaną” partią rządzącą.

Na Zachodzie jest dużo lepiej, ale jest jedno “ale” - języki. Bardzo ciężko o pracę bez wysokiej znajomości lokalnego języka. A różowy zna tylko angielski. Chciałbym w przyszłości emigrować i ona też. Staram się ją namówić na intensywną naukę np. niemieckiego, ona sama mówi, że by się pouczyła, ale aktualnie ma za dużo na głowie, a poza tym znając jej zorganizowanie do takich rzeczy nie jestem pewien, czy to by wyszło.

Nie chciałbym w przyszłości sytuacji, że zarabiam lwią część przychodów w domu. Przeżyłbym to oczywiście, ale wolałbym tego uniknąć. Nie chciałbym też się zasiedzieć w kraju, gdyby różowa chciała koniecznie pracować w zawodzie (a sama mówi, że czuje do tego “powołanie”). Poradziłbym sobie, ale nie jestem przekonany do takiej wizji przyszłości.

Czy niepotrzebnie się sram o to mireczki czy też może powinienem coś zdziałać? Wiem, że takie patrzenie w przyszłość w tych kategoriach na takim etapie życia brzmi komicznie, ale taki już jestem.

#zwiazki #rozowepaski #niebieskiepaski #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow #pracbaza #studbaza #pedagogika #jezyki #emigracja

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną