Czy możecie podpowiedzieć gdzie szukać lektury jak interpretować dane zebrane za pomocą prostego interfejsu OBDII?
Dzisiaj wyskoczył mi błąd P0171 i zanim rozpocznę diagnostykę miło by było się dowiedzieć, czy z jestem w stanie odnaleźć jakieś wskazówki zamrożonej ramki.
@marcho87: @Tylko_noc: Na bank wymaksowany LTFT jest problemem. Do sprawdzenia po kolei: nieszczelności w dolocie, ciśnienie w listwie wtryskowej i same wtryskiwacze. Lewe powietrze uszczelnić, przy niskim ciśnieniu w listwie albo regulator ciśnienia albo pompa paliwa do wymiany a jak to nie pomoże to podmianka na całą listwę używaną.
Z drugiej strony może to być uszkodzona sonda lambda, czego na statycznej ramce nie widać (a na twojej wcale) ale
If the vacuum leak is large enough, LTFT would be required to adjust its fuel delivery correction too far to make proper fuel delivery to the engine possible, so the PCM would then set a #p0173 (Fuel Trim Malfunction) diagnostic trouble code and possibly turn on the malfunction indicator lamp (MIL).
@marcho87: A pytanko jeszcze, masz może LPG założone? Źle wyregulowana sekwencja może walić takimi odosobnionymi błędami kiedy LTFT dochodzi do granicy +/- 25%. Jeżeli nie to ewidentnie za mało paliwka albo za dużo powietrza idzie.
@Tylko_noc: W przypadku dziury w wydechu nie falowałaby równo, szczególnie na jałowych i niskich obrotach a zakładam że @marcho87 prawidłowo zbadał, że działa prawidłowo w całym zakresie obrotów.
@smk666: Jest LPG i jakieś pół roku temu błąd ten sam wyskoczył. Przyczyną był rozregulowany zawór od lubryfikacji zaworów. Nie był dobrze skontrowany i niemal całkowicie się rozregulował pochłaniając 100ml JLM'a w kilkadziesiąt KM, a potem ssał powietrze ostro.
Jutro żona do pracy pojedzie na benzynie i jak check wyskoczy, to będę szukał w dolocie. Jeżeli nie wyskoczy check, to zrobię trasę na LPG i jak wyskoczy to kierunek gazownik.
@marcho87: @Tylko_noc: Jak jest LPG to na 99% jego wina - rozjechały się korekty. Mogą być wyklepane wtryski gazu, niedomagający reduktor albo nawet jak raz ekstremalnie #!$%@? paliwo się trafiło.
@marcho87: LTFT to nie jest jedna globalna wartość tylko jest różne dla różnych punktów pracy silnika (kombinacja obroty/obciążenie). Na filmikach wszystko wygląda dobrze i może ta jedna ramka to był jakiś "wybryk natury" w stylu że na chwilę zaciął się któryś z wtryskiwaczy gazowych. Możemy sobie tak gdybać ale IMO skasuj błędy i pojeździj trochę na benzynie, potem trochę na gazie i obserwuj czy się check znów pojawi i jeżeli tak
Dzisiaj wyskoczył mi błąd P0171 i zanim rozpocznę diagnostykę miło by było się dowiedzieć, czy z jestem w stanie odnaleźć jakieś wskazówki zamrożonej ramki.
Samochód: Honda Civic 1.8 R18A2 2006r
#mechanikasamochodowa
@marcho87: @Tylko_noc:
Na bank wymaksowany LTFT jest problemem. Do sprawdzenia po kolei: nieszczelności w dolocie, ciśnienie w listwie wtryskowej i same wtryskiwacze. Lewe powietrze uszczelnić, przy niskim ciśnieniu w listwie albo regulator ciśnienia albo pompa paliwa do wymiany a jak to nie pomoże to podmianka na całą listwę używaną.
Z drugiej strony może to być uszkodzona sonda lambda, czego na statycznej ramce nie widać (a na twojej wcale) ale
If the vacuum leak is large enough, LTFT would be required to adjust its fuel delivery correction too far to make proper fuel delivery to the engine possible, so the PCM would then set a #p0173 (Fuel Trim Malfunction) diagnostic trouble code and possibly turn on the malfunction indicator lamp (MIL).
Poszukam w dolocie. Dzięki!
Dzięki za podpowiedzi. Jak poszukam lektury jak interpretować dane z obd to wrzucę dla potomnych
A pytanko jeszcze, masz może LPG założone? Źle wyregulowana sekwencja może walić takimi odosobnionymi błędami kiedy LTFT dochodzi do granicy +/- 25%. Jeżeli nie to ewidentnie za mało paliwka albo za dużo powietrza idzie.
jak oscyluje to znaczy ze dziala. jak mechanik powie ze trzeba wymienic to albo klamie, albo sam nie wie co jest zepsute
W przypadku dziury w wydechu nie falowałaby równo, szczególnie na jałowych i niskich obrotach a zakładam że @marcho87 prawidłowo zbadał, że działa prawidłowo w całym zakresie obrotów.
Jutro żona do pracy pojedzie na benzynie i jak check wyskoczy, to będę szukał w dolocie. Jeżeli nie wyskoczy check, to zrobię trasę na LPG i jak wyskoczy to kierunek gazownik.
@
ale poprawa po dodaniu gazu to wlasnie jakas nieszczelnosc gory/dolu
z reszta, widze ze umiesz into ENG. jest masa poradnikow
Jak jest LPG to na 99% jego wina - rozjechały się korekty. Mogą być wyklepane wtryski gazu, niedomagający reduktor albo nawet jak raz ekstremalnie #!$%@? paliwo się trafiło.
Na benzynie
Pierwsze 15 sekund na benzynie to bieg jałowy ze zwiększonymi obrotami silnika (bo zimny), a potem to już słychać kiedy i w jaki sposób dodaję gaz.
Na gazie
Przełączam na gaz w około 6 sek.
Co ciekawe na benzynie LTFT spadł ostatecznie do 1,6%, a na gazie znowu delikatnie wzrósł.
Instalacja STAG4
Jeszcze
LTFT to nie jest jedna globalna wartość tylko jest różne dla różnych punktów pracy silnika (kombinacja obroty/obciążenie). Na filmikach wszystko wygląda dobrze i może ta jedna ramka to był jakiś "wybryk natury" w stylu że na chwilę zaciął się któryś z wtryskiwaczy gazowych. Możemy sobie tak gdybać ale IMO skasuj błędy i pojeździj trochę na benzynie, potem trochę na gazie i obserwuj czy się check znów pojawi i jeżeli tak