Wpis z mikrobloga

P0171


@marcho87: @Tylko_noc:
Na bank wymaksowany LTFT jest problemem. Do sprawdzenia po kolei: nieszczelności w dolocie, ciśnienie w listwie wtryskowej i same wtryskiwacze. Lewe powietrze uszczelnić, przy niskim ciśnieniu w listwie albo regulator ciśnienia albo pompa paliwa do wymiany a jak to nie pomoże to podmianka na całą listwę używaną.

Z drugiej strony może to być uszkodzona sonda lambda, czego na statycznej ramce nie widać (a na twojej wcale) ale
@Tylko_noc dzięki za podpowiedź,

If the vacuum leak is large enough, LTFT would be required to adjust its fuel delivery correction too far to make proper fuel delivery to the engine possible, so the PCM would then set a #p0173 (Fuel Trim Malfunction) diagnostic trouble code and possibly turn on the malfunction indicator lamp (MIL).

Poszukam w dolocie. Dzięki!
@smk666 sonda oscyluje sobie ładnie 0,2v~0,9v w zależności od wciśnięcia gazu i to jedyny wskaźnik z odb który jakoś tam potrafię zinterpretować.

Dzięki za podpowiedzi. Jak poszukam lektury jak interpretować dane z obd to wrzucę dla potomnych
@marcho87:
A pytanko jeszcze, masz może LPG założone? Źle wyregulowana sekwencja może walić takimi odosobnionymi błędami kiedy LTFT dochodzi do granicy +/- 25%. Jeżeli nie to ewidentnie za mało paliwka albo za dużo powietrza idzie.
@smk666: Jest LPG i jakieś pół roku temu błąd ten sam wyskoczył. Przyczyną był rozregulowany zawór od lubryfikacji zaworów. Nie był dobrze skontrowany i niemal całkowicie się rozregulował pochłaniając 100ml JLM'a w kilkadziesiąt KM, a potem ssał powietrze ostro.

Jutro żona do pracy pojedzie na benzynie i jak check wyskoczy, to będę szukał w dolocie. Jeżeli nie wyskoczy check, to zrobię trasę na LPG i jak wyskoczy to kierunek gazownik.

@
@smk666: @Tylko_noc: Nagrałem wykresy dla wskazań sondy na benzynie i na lpg + wskazanie LTFT

Na benzynie

Pierwsze 15 sekund na benzynie to bieg jałowy ze zwiększonymi obrotami silnika (bo zimny), a potem to już słychać kiedy i w jaki sposób dodaję gaz.

Na gazie

Przełączam na gaz w około 6 sek.

Co ciekawe na benzynie LTFT spadł ostatecznie do 1,6%, a na gazie znowu delikatnie wzrósł.

Instalacja STAG4

Jeszcze
@marcho87:
LTFT to nie jest jedna globalna wartość tylko jest różne dla różnych punktów pracy silnika (kombinacja obroty/obciążenie). Na filmikach wszystko wygląda dobrze i może ta jedna ramka to był jakiś "wybryk natury" w stylu że na chwilę zaciął się któryś z wtryskiwaczy gazowych. Możemy sobie tak gdybać ale IMO skasuj błędy i pojeździj trochę na benzynie, potem trochę na gazie i obserwuj czy się check znów pojawi i jeżeli tak