Wpis z mikrobloga

Nie pytam Mirki, czy jest wśród Was ktoś kto zajmuje się sprzedażą poprzez #dropshipping, bo jest Was wielu :) mam pytania bardziej organizacyjne takie jak:
1. Subiektywnie; platformy z których korzystacie, która najpłynniej dziala
2. Korzystał ktoś np z shopera, a potem stwierdził że woli #woocommerce lub odwrotnie ?
3. Można w ramach swojego sklepu podpinać np 3 hurtownie i łączyć produkty?
4. Macie księgową czy rozliczacie się za pośrednictwem online ??
A tak poza tym, to miłego weekendu ( ͡º ͜ʖ͡º)
#allegro #sprzedaz #online #shoper
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@taki_tomek: Pytanie jaki stopień automatyzacji chcesz uzyskać działając w dropie?

Czy masz na myśli scenariusz w którym synchronizujesz jedynie ofertę produktową i stany magazynowe (np. poprzez pliki .xml/.csv) a resztę ogarniasz manualnie (np. ręczne przesyłanie zamówień do dostawcy) czy też chcesz to ogarnąć automatycznie i wielokierunkowo tj. wymieniać informacje o stanach magazynowych, automatycznie przesyłać zamówienia, automatycznie aktualizować czas wysyłki, przekazywać informacje o numerach listów przewozowych, dokumentach sprzedażowych etc?

Przy okazji odpowiem
  • Odpowiedz
  • 0
@Zlyniedobry chodziło mi o subiektywne opinie, więc zdaje sobie sprawę że ile osób, tyle zdań i mądrych rad :)
Kiedyś jedna osoba poradziła mi żeby zamiast platformy saas, wybrać Preste, bo niby mniejsze koszty itd. Z drugiej strony w Prescie czy chociażby w Woo... wszystko robisz sam i za wszystko płacisz...
Jednorazowy koszt jest większy na początku, ale potem już go nie ma, a w abonamencie jest cały czas - czy
  • Odpowiedz
@taki_tomek: Oczywiście. Pamiętaj tylko, że subiektywne opinie zawsze są wyrażane przez ludzi o różnym poziomie wiedzy, różnej skali prowadzonych biznesów i znajomości rynku. Zawsze na koniec liczą się Twoje założenia, wymagania i plany :) Dlatego wybierz rozwiązanie które nie tylko zapewni Ci wszystkie podstawowe funkcjonalności ale także takie, które będzie rosło razem z Tobą i będzie skalowało się do Twoich potrzeb.

Moim zdaniem takie warunki spełniają rozwiązania SaaS'owe ponieważ to
  • Odpowiedz
@Shatter: W sumie nie pytasz mnie, ale Ci odpowiem... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak, jest to możliwe i są do tego gotowe rozwiązania. W związku z powszechnością działań związanych z drop i crossdockingiem (ale także fulfillmentem) wiele rozwiązań sklepowych przygotowało autorskie aplikacje do takich integracji.

Najprostszą metodą jest wymiana danych na podstawie plików .xml / .csv. Zazwyczaj każda sensowna hurtownia udostępnia taki plik, który możesz wykorzystać do aktualizowania stanów na sklepie.
  • Odpowiedz
@Shatter: Jest to cholernie prosta sprawa i nie ma w tym nic z webdevu. Już tłumaczę krok po kroku (i nie, nie potrzeba do tego żadnych książek :)) )

Załóżmy, że chcesz otworzyć sklep oparty o dropshipping jednego dostawcy. Co robić:

1. Szukasz dostawcy, który ma produkty które chcesz sprzedawać. Pytasz go o czasy realizacji i przykładowy plik do integracji. Najlepiej plik w formacie .csv. Tenże plik to nic innego jak plik
  • Odpowiedz
@Shatter: Niestety w tej branży jest tak, że do wyciągnięcia konkretniejszych pieniędzy konieczna jest inwestycja na start. Weź jednak pod uwagę, że w tym modelu jednak nie płacisz za towar, magazynowanie, pakowanie i obsługę logistyczną więc inwestycja w aplikacje do importu wydaje się być mała w porównaniu gdy chciałbyś sprzedawać własne produkty.

"Za sklep online płacisz co miesiąc czy kupujesz raz i potem płacisz za wsparcie? Są może jakieś blogi
  • Odpowiedz