Wpis z mikrobloga

Panowie pytanie ;D

Obiekt zainteresowania Laguna 3 coupe, 2.0, 16V w automacie. I właśnie o ten automat się rozchodzi, w necie wyczytałem, że raczej
pancerniak i jak to właściwie jest z eksploatacją automatu? Bać się czegoś, nigdy nie jeździłem automatem ;D

Pytanie też gość podaje przebieg rzeczywisty skrzyni biegów ~150kk a poniżej standardowy przebieg ~100kk, o co to może chodzić?

Bo inne kwestie jak jakieś wymiany rozrządu czy płyny, zakładam, że w 4k bym się zmieścił.
#renault #laguna #motoryzacja
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pandafix: W kwestii automatu wymieniać olej*, jeździć, obserwować. Ogólnie przy ogledzinach/przejazdzce musisz sprawdzic w jakim stanie sa bierznie(cvt)

*koniecznie olej producenta, nie zaden zamiennik ponieważ wystarczy by byla trochę inna lepkość by zaczęły się problemy.
  • Odpowiedz
@pandafix: ten sześciobiegowy automat w przeciwieństwie do tego pięciobiegowego z dwójki jest odporny na niewymienianie oleju nawet gdy ma te 150kkm przebiegu, zresztą to dobry moment na pierwszą wymianę bo jeszcze nie jest mocno za późno. Jedyne zastrzeżenie to silnik - jeśli to benzynowe 2.0T to bierz, jak DCI to trochę szkoda mieć turbodiesla w coupe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Samochód śmiesznie tani w utrzymaniu, mam
  • Odpowiedz
@xetrov: To faktycznie nie tak źle ;d Gdyby nie fakt, że kurde rzadko są, mają spore przebiegi i w cholerę kosztują ;D Teraz coupe w benzynie waha się między 25k (najtaniej jaką znalazłem) do 44k ;d Ale to są jednostki, to z całej Polski w dodatku ;d

Może będzie trzeba się rozejrzeć na rynek europejski ;/
  • Odpowiedz
@pandafix: moja była z Luksemburga, w Polsce wtedy pojawiały się raz na pół roku a sensowne raz na rok. No i było prawie 10k PLN samej akcyzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz