Wpis z mikrobloga

Gdybyście kiedyś jechali takim „koziołkiem”, jak u nas w firmie mówią na krótkiego MAN-a, albo w ogóle jakimkolwiek innym MAN-em, który przy każdej zmianie biegów zachowuje się tak, jakby zaraz miał zostawić silnik na drodze, nie zrzucajcie winy na kierowcę. To te #!$%@? automaty ZF-a tak przekładają biegi. Przypomina sobie gdzieś w połowie zakrętu, że może fajnie byłoby zredukować bieg i mało cię z drogi nie wyrzuci, tak rzuca całą budą. A pod górkę to choćbyś miał się zatrzymać, to nie zredukuje. Wczoraj miałem wąpliwą przyjemność jeździć takim i w zasadzie poza tym, że biegi same się zmieniają, to nie widzę absolutnie żadnego pozytywu w jeżdżeniu takim autem. Nie hamuje toto w ogóle, bo skrzynia cały czas pcha auto do przodu, gdyby nie retarder, który nawet działał, to chyba nie wytrzymałbym zmiany, a po 8 godzinach to już mnie po prostu prawa noga bolała. Lewa zresztą też, bo nie miałem gdzie jej wsadzić. Karku zaś już w zasadzie nie czułem, to była jedna wielka strefa bólu. Parę razy z piskiem opon podjeżdżałem na przystanek, bo żeby płynnie się zatrzymać, to trzeba zacząć hamować z dwieście metrów wcześniej. Jako, że to typowo miejski autobus, jest szklarnią na kołach i po 10 minutach na słońcu wszyscy w środku narzekają na gorąco, a mało który ma klimę (a jeszcze mniej ma działającą klimę). Mnie to tam nie przeszkadza, ale jak jakaś stara baba zacznie dziamolić, że czemu jest tak gorąco „a w miejskich jest klimatyzacja”, to się człowiekowi ciśnienie podnosi – kupi bilet za pół ceny biletu na MPK i jeszcze marudzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wywietrzyć się oczywiście nie da, bo są tylko dwie gównoszybki z tyłu, przez które tylko muchy i kurz wpadają.
Poza tym ma #!$%@?ą obsługę, nawet głupie otwarcie tylnych drzwi potrafi wariować. Są dwa przyciski, jeden otwiera i zamyka drzwi, drugi to przełącznik, który w ogóle je odblokowuje – jak się go przesunie, to one się zamykają automatycznie. Ale czasami po przesunięciu tego przełącznika drzwi się otworzą już bez wciskania przycisku, więc jak się wciśnie przycisk, to się od razu zamkną. Czasami z kolei się nie otworzą, a po wciśnięciu przycisku otwierają się i zamykają. A ludzie czekają, a ty się człowieku siłuj z głupim komputerkiem, któremu coś odbiło.
Żeby nie było, to jest parę sztuk ze skrzyniami Voitha, które w sumie podobnie zmieniają biegi, jeśli chodzi o same momenty ich zmiany, ale pracują tak, że po pewnym czasie ma się wrażenie, jakby to było CVT – niemalże żadnych szarpnięć, czasem jedynie się lekko przydusi przy mocniejszej redukcji, ale rzadko i to i tak w zasadzie nic w porównaniu do egzemplarzy ze skrzyniami ZF. Czyli niemal równie płynnie, co ja sam zmieniam biegi w manualu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

MAN – Męczące Auto Niemieckie.
#autobusy #rzeszow
Pobierz Pangia - Gdybyście kiedyś jechali takim „koziołkiem”, jak u nas w firmie mówią na kró...
źródło: comment_XGbL9wIXeNVl8tRvrahQnSgj0gdkdSv3.jpg
  • 10
kupi bilet za pół ceny biletu na MPK


@Pangia: Za złotówkę, a w MPK ma za darmo. A jej się przecież należy. Inna sprawa, że pojazdy bez klimatyzacji to dziś już tak słabo trochę.

Ogółem stan taboru MKS jest słaby, ale kierowca jest temu przecież najmniej winien. Tylko mało kto ma taką świadomość, no i kierowca jest pod ręką, więc to na niego można przelać złość.
@kamil_snk: Za złotówkę jest bilet dla emeryta powyżej 70. roku życia, tzw. bilet socjalny. Poniżej ma zwykły ulgowy -20%, ewentualnie jakiś dla inwalidy. A stan w zasadzie nie jest taki straszny, fakt, każdemu coś tam dolega mniej lub bardziej, ale wszystko odpala, jeździ, hamuje, skręca; jak się z tym sprzętem obchodzi rozsądnie, to powinno bez problemu przejechać całą zmianę. Ja jak do tej pory przygód nie miałem, a z tego, co