Wpis z mikrobloga

Wzięło mnie na rozważania dotyczące wymachiwania pojęciem „realizm” w kontekście wszelakich produkcji gier, rozwiązań użytkowych czy rozrywkowych.

Od dawna jest parcie na graficzny fotorealizm i dużą szczegółowość zaprezentowania świata. Ostatni mniej więcej rok to marketingowy hype na RayTracing, co następna firma wprowadza jego obsługę (Unreal Engine, Fortnite RTX nadchodzi? Minecraft już będzie miał ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) lub własną implementację. Takim przykładem stanowi Crytek w demie Neon Noir, którym wykorzystali AMD Vega 56.

Mapy w grach opierają się na autentycznych miejscach, za zdjęcia wyspy Altis w do Arma3 niektórzy pracowników poszli na jakiś czas siedzieć. Fajnie prezentuje się wykorzystanie fotogrametrii do projektów. Pamiętam jak polskiego Get Even tak reklamowali, nowe gry z serii Resident Evil musiały być o to wzbogacone.

Dużo gier samochodowych stawia na aspekt autentyczności uczucia z jazdy i/lub modele zniszczeń.
W sumie to jakby się zastanowić to można wymieniać implementację aspektów rozgrywki jak relacje społeczne, ekonomia, ruch uliczny etc..

Ale ograniczając się do kwestii opartej na fizyce.. to co z audio? Czemu tutaj nie stawia się na realizm w odwzorowaniu dźwięków?
Tutaj przyszła w zasadzie na myśl mi tylko jedna rzecz - HRTF w CS:GO (co trochę ciekawi mnie jak on sprawdza się strony technicznej) i.. tyle?

Szukając pod pojęciem „audio realizm” wyskakuje mi w zasadzie mi interesująca rzecz z naszego podwórka: https://innowacje.newseria.pl/news/audio-i-hifi/technologia-dzwieku,p648615812

Ich materiał porównawczy z domyślnym audio na Unity i brzmi.. intrygująco? Fajnie przedstawiają się zniekształcenia dźwięku, pogłosy, całość naprawdę daję radę i przywołuje skojarzenia z rzeczywistości. Sprawuje się to lepiej aniżeli jak to zrobiło Valve w CSie.
Jak jest z innymi grami #fps w kontekście audio? Czy posiadają zaimplementowany #hrtf do reżyserii dźwięku?

#technologia #audio #software #gry #gamedev #gamedesign
  • 4
@sm_m: Spotkałem się z tym stwierdzeniem, lecz jest to bardzo niepewna informacja. Ma być progres, daje do szansę na implementację Ray-Tracingu do audio, jednak nie mowa o tym wprost.