Aktywne Wpisy
ravau +208
Ja to się zastanawiam, czy to się kiedyś skończy, promowanie par mieszanych na siłę i wszędzie. Trend od kilku lat narasta. Losowa reklama? Biała i nie biały.
Programowanie trwa.
Programowanie trwa.
swango +119
Też trochę tęsknicie za dawniejszymi trudniejszymi czasami 2000-2010?
Mam na myśli konkretnie sferę technologiczną, zarówno hardware, programy i gry komputerowe były mniej rozwinięte więc człowiek jarał się każdym drobiazgiem który odkrył. Oczywiście również internet był bardzo wolny więc nie było tak łatwo ściągnąć parę gigabajtów. To były te czasy gdy jeszcze nie wszystko było odkryte i człowiek mógł się czuć jak pionier.
Mam na myśli konkretnie sferę technologiczną, zarówno hardware, programy i gry komputerowe były mniej rozwinięte więc człowiek jarał się każdym drobiazgiem który odkrył. Oczywiście również internet był bardzo wolny więc nie było tak łatwo ściągnąć parę gigabajtów. To były te czasy gdy jeszcze nie wszystko było odkryte i człowiek mógł się czuć jak pionier.
Od dawna jest parcie na graficzny fotorealizm i dużą szczegółowość zaprezentowania świata. Ostatni mniej więcej rok to marketingowy hype na RayTracing, co następna firma wprowadza jego obsługę (Unreal Engine, Fortnite RTX nadchodzi? Minecraft już będzie miał ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) lub własną implementację. Takim przykładem stanowi Crytek w demie Neon Noir, którym wykorzystali AMD Vega 56.
Mapy w grach opierają się na autentycznych miejscach, za zdjęcia wyspy Altis w do Arma3 niektórzy pracowników poszli na jakiś czas siedzieć. Fajnie prezentuje się wykorzystanie fotogrametrii do projektów. Pamiętam jak polskiego Get Even tak reklamowali, nowe gry z serii Resident Evil musiały być o to wzbogacone.
Dużo gier samochodowych stawia na aspekt autentyczności uczucia z jazdy i/lub modele zniszczeń.
W sumie to jakby się zastanowić to można wymieniać implementację aspektów rozgrywki jak relacje społeczne, ekonomia, ruch uliczny etc..
Ale ograniczając się do kwestii opartej na fizyce.. to co z audio? Czemu tutaj nie stawia się na realizm w odwzorowaniu dźwięków?
Tutaj przyszła w zasadzie na myśl mi tylko jedna rzecz - HRTF w CS:GO (co trochę ciekawi mnie jak on sprawdza się strony technicznej) i.. tyle?
Szukając pod pojęciem „audio realizm” wyskakuje mi w zasadzie mi interesująca rzecz z naszego podwórka: https://innowacje.newseria.pl/news/audio-i-hifi/technologia-dzwieku,p648615812
Ich materiał porównawczy z domyślnym audio na Unity i brzmi.. intrygująco? Fajnie przedstawiają się zniekształcenia dźwięku, pogłosy, całość naprawdę daję radę i przywołuje skojarzenia z rzeczywistości. Sprawuje się to lepiej aniżeli jak to zrobiło Valve w CSie.
Jak jest z innymi grami #fps w kontekście audio? Czy posiadają zaimplementowany #hrtf do reżyserii dźwięku?
#technologia #audio #software #gry #gamedev #gamedesign