Wpis z mikrobloga

proszę was o odpowiedź jakie opony są najlepsze na tor i dlaczego, i dlaczego większa przyczepność jest lepsza, próbuje wytłumaczyć kuzynowi ze opona bez bieżników itd sprawia najlepszy czas na suchej na suchej nawierzchni bo się nie ślizga, ale one tego nie rozumie i nie wiem już jak wytłumaczyć #f1 #motorsport #wyscigi #lemans #samochody
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@potencjalnypatriota47: Prościej się nie da. Większa powierzchnia = większe tarcie = lepsza przyczepność. Bieżnik służy odprowadzaniu wody spod kół, a na suchym torze wyścigowym jej nie ma, więc to byłaby bardzo poważna strata, jako że nic innego do podłoża nie przylega poza oponą i nie ma jak nadrobić tego braku.
  • Odpowiedz
@potencjalnypatriota47: pewnie tak mu sie wydaje bo w zwyklem osobowce opona nie jest slickiem tylko ma rozne wzorki. Powiedz mu ze tak jest poniewaz jest przeznaczona na rozna pogode w szczegolnosci deszcz, jakos opona musi odporowadzac wode. W slickach na torach gdy jest sucho jak najwieksza powierzchnia styku opony z torem daje najlepsze efekty. Proste. Na ff1 jak jest deszcz to nie jezdza przeciez na slickach tylko tez maja odprowadzanie
  • Odpowiedz
@potencjalnypatriota47:

mikrostruktura

k---a jaka mikrostruktura, głębokość bieżnika można mierzyć suwmiarką czy linijką
zapytaj czy nie ma ochoty na badanie metodą empiryczną, niech założy 2 łyse opony i zda relacje z jazdy po mokrej nawierzchni
przecież nawet w google jest dokłądnie wyjaśnione dlaczego opona wygląda jak opona
skoro opona z bieżnikiem dopasowuje się do "mikrostrukktury" drogi to czemu łysa opona nie robiłą by tego lepiej?
  • Odpowiedz