Wpis z mikrobloga

Mireczki, od października zaczynam naukę języka szwedzkiego (studiuję germanistykę). Chciałbym już jednak zabrać się konkretnie za ten język, może macie jakieś wskazówki jak najlepiej zacząć? Jakieś sprawdzone poradniki? Jakieś strony internetowe? Póki co z tym językiem nie miałem za dużej styczności, jednak od dawna marzyłem, aby się nauczyć jakiegoś języka skandynawskiego. #szwedzki #niemiecki #studbaza #pytanie
  • 19
@Cukierenka: Język szwedzki jest wpisany w mój kierunek (Uniwersytet Śląski). Choć jak bardzo ktoś nie chce się go uczyć, też może wybrać angielski, bądź hiszpański. Uważam, że szwedzki na germanistyce to jednak bardzo dobre posunięcie, czuć zdecydowanie bardziej pokrewieństwo z językiem niemieckim, aniżeli z angielskim, o hiszpańskim nawet nie wspomnę.
@artide2: @soronprfbs: Szwedzki jest przepiękny w swoim brzmieniu i to prawdziwa przyjemność go ćwiczyć - a mówię to z perspektywy kogoś kto teraz zabiera się za norweski :F Bosze jak tęsknie, norweski i duński są obrzydliwie nijakie w brzmieniu w porównaniu do szwedzkiego :/

@soronprfbs: A znasz Niemiecki? Autentycznie zalecałbym po prostu klepać Duolingo - jest rewelacyjne! :) Zwłaszcza od podstaw :) Wchodź na SVT.se raz po raz i
@soronprfbs: problem ze szwedzkim jest taki, że nie ma zbyt wielu materiałów. Polecam duolingo, jest książka "Pa svenska" (stara ale nie jest taka zła) i jest kilka kursów online. Polecam w miarę zgłębiania języka samemu opracować sobie czasy i podstawową gramatykę (z książku lub kursu online), jest całkiem prosta a przy okazji się nauczysz.

@artide2: lepiej 1) bądź pijanym 2) miej zamarznięte policzki
wtedy wymowa perfekt jest ( ͡°
  • 0
@Saeglopur btw. norweski język też mi się podoba w brzmieniu i zapisie, wydaje się też być sporo łatwiejszy od szwedzkiego. Duński natomiast jest okropny, słuchanie go sprawia dużo bólu.
  • 0