PKP Cargo planuje w ciągu 3-4 zacząć eksploatować lokomotywy zasilane wodorem.
Fragment wywiadu z Prezesem PKP Cargo, Czesławem Warsewiczem.
- "Na jakim etapie są prace związane z budową lokomotywy napędzanej wodorem? Dlaczego angażujecie się Państwo w tego typu inicjatywy?"
- Cz. Warsewicz."Od strony projektowej to zadanie spoczywa na zakładzie 'H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych', który przygotuje prototyp pojazdu z ogniwem wodorowym, jaki będzie testować PKP Cargo. Drugim naszym partnerem w tym przedsięwzięciu będzie Jastrzębska Spółka Węglowa, która przymierza się do zbudowania fabryki produkującej wodór. Na razie trwają jeszcze prace przygotowawcze i koncepcyjne. Mam nadzieję, że za 3-4 lata pierwsza lokomotywa wodorowa wyjedzie na polskie tory, a PKP Cargo na pewno będzie chciało kupować te pojazdy. Takie lokomotywy są nam potrzebne, gdyż pozwolą na znaczne obniżenie kosztów zakupu paliw, a jednocześnie przyczynią się do ograniczenia emisji szkodliwych gazów do atmosfery przez kolej." (źródło)
Fajny komentarz był pod artykułem ;)
"Wodór... mają pojęcie.. inny świat w Warszawie.
Większość lokomotyw to stare zmęczone trupy z patykami w oknach i brudnymi szybami bez wycieraczek i kabiną rozszczelnioną i ledwo klepiącymi sprężarkami i przetwornicami, które chce wyrwać zza tych nieszczelnych drzwi.
Ale dołoży do tego wodór za 3 lata :) "
Zdjęcie atencyjne rosyjskiej prototypowej lokomotywy gazowej. Model GTh1 wykorzystuje jako napęd turbinę na skroplony gaz ziemny. To szlakowa lokomotywa dwuczłonowa. Pierwszy człon stanowi blok turbiny i zasilania. Drugi człon wyposażony jest w zbiornik gazu.
Jak macie lekarzowi przynieść próbkę kału do badania laboratoryjnego to w czym się taką próbkę przynosi i ile tego gówna trzeba przynieść? I niby jak ja mam to wszystko ogarnąc, na rękę mam sobie nasrać i wsadzić to do pudełka?
Fragment wywiadu z Prezesem PKP Cargo, Czesławem Warsewiczem.
- "Na jakim etapie są prace związane z budową lokomotywy napędzanej wodorem?
Dlaczego angażujecie się Państwo w tego typu inicjatywy?"
- Cz. Warsewicz. "Od strony projektowej to zadanie spoczywa na zakładzie 'H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych', który przygotuje prototyp pojazdu z ogniwem wodorowym, jaki będzie testować PKP Cargo.
Drugim naszym partnerem w tym przedsięwzięciu będzie Jastrzębska Spółka Węglowa, która przymierza się do zbudowania fabryki produkującej wodór.
Na razie trwają jeszcze prace przygotowawcze i koncepcyjne.
Mam nadzieję, że za 3-4 lata pierwsza lokomotywa wodorowa wyjedzie na polskie tory, a PKP Cargo na pewno będzie chciało kupować te pojazdy. Takie lokomotywy są nam potrzebne, gdyż pozwolą na znaczne obniżenie kosztów zakupu paliw, a jednocześnie przyczynią się do ograniczenia emisji szkodliwych gazów do atmosfery przez kolej." (źródło)
Fajny komentarz był pod artykułem ;)
Zdjęcie atencyjne rosyjskiej prototypowej lokomotywy gazowej.
Model GTh1 wykorzystuje jako napęd turbinę na skroplony gaz ziemny.
To szlakowa lokomotywa dwuczłonowa. Pierwszy człon stanowi blok turbiny i zasilania. Drugi człon wyposażony jest w zbiornik gazu.
#kolej #pociagi #transport #ciekawostki #technologia