Wpis z mikrobloga

@Kamelot: @Pribadi:

Sprzęgło stosowane w motocyklach żużlowych to tzw. suche sprzęgło. Moment obrotowy silnika przekazują na koło dwa łańcuchy. Pierwszy z nich łączy wał napędowy z koszem sprzęgłowym, natomiast ten drugi koło zębate, znajdujące się za koszem, z kołem zębatym, znajdującym się na tylnym kole. Właśnie pierwszy z tych łańcuchów jest przyczyną wielu defektów. Pracuje on w ekstremalnych warunkach, do tego w czasie biegu szpryca spod kół przeciwników jest w
@pietrek3121 ja słyszałem od zawodnika że koło wspiera się na tylnej ścianie rowu i przy starcie jest dzięki temu przyczepność. Jak liniowy każe im podciągać motocykl do przodu to odsuwaja się od tej ścianki i będzie gorszy start bo nie ma już tyle przyczepności, dlatego niekiedy liniowy każe się podciągnąć dwa razy bo chcą przycwaniaczyc i się cofaja aby się oprzeć tylnym kołem.